דו"ח הרפז: שכרון הכוח של דרג זוטר

דו"ח הרפז: שכרון הכוח של דרג זוטר

אנו יודעים בצער רב כי בדרגים הבכירים בצבא יודעים להתפתח מאבקי יוקרה ותחרות על תפקידים. לבטח זה לא מוסיף לחוסנו של הכוח המגן אך לא נותר אלא להתרגל למציאות עגומה זו. אך אנו, עם ישראל הבוטח בכוח המגן שלו לא יכולים לקבל את הניצול הציני של המשרתים את המרחב הפרטי שלהם כדי לממש אג'נדה פרטית ואף פוליטית בתוך צה"ל ובמערכת הביטחון.

אם בעבר הפוליטיקה חדרה לשורות דרך סרבנות לשרת הן מהשמאל ובמאוחר מהימין - כעת אסור למפקדי הצבא להתיר לה לחדור לדרגים הזוטרים באופנים שונים. ענת קם הייתה צריכה להיענש בחומרה יתרה כמו חניכי בה"ד 1. שניהם בחנו את המערכת מי יכופף אותה חזק יותר בשם האידיאולוגיה משמאל ומימין כאחד. בזה הקצוות הפוליטיים הקיצוניים יודעים לאחד שורות. גם אם הפוגעים במערכת ובכוח המגן בשם ההקצנה הפוליטית שלהם הם מעטים – אין להקל בהם ראש.

מה שמשתמע מדו"ח המבקר בנושא "מסמך הרפז" מעיד על תקלה חמורה בדרג ביניים. קצין בתפקיד מפתח בלשכה בכירה, בשם טובת מפקדו בלבד, רומס ערכים קדושים בכוח המגן. לא מבין אותו קצין בלשכה מספר אחת כי למעשיו, אם יתפסו וייחשפו, השלכות חמורות על נורמות התנהלות אחרים לימים לבוא? האם עלינו לחשוש מה היה מסוגל אותו קצין אם לא היה חושש שמא ייתפס?

מה היה קורה אם לא הייתה מתבצעת חקירה מקיפה שכזו? אותם אנשים היו ממשיכים לתפקידים נוספים ואף מקבלים קידום, ומי יודע מה עוד היו רומסים בדרך בשם טובת הפרט ולא טובת הארגון אליו הם מחויבים ואליו הם נשבעו.

יש לעשות בדק בית חמור ביותר ולהעביר סדרות חינוך עם תכנים חדשים בצבא - אם הפרט מודע שהוא לא יכול לעמוד למול האידיאולוגיה שלו, או מול גורמים המפתים, יקום ויתריע על כשלו המוסרי מול מפקדיו ויבקש לשחרר אותו טרם יגרום חבלה נוראית בהיבטים רבים ושונים למערכת ולכוח המגן – לצבא הגנה לישראל.

טובת כלל צה"ל ואחדות השורות למען האתגרים האמיתיים, עומדים ללא עוררין מעל מאוויו של הפרט יהיה אשר יהיה וראוי שיזכרו זאת כולם.

You might be interested also