אבטחה בפסל החירות

מדובר במערכת ה-Qylatron, מערכת סריקת כבודת יד מתקדמת בעלת חמישה תאים, המאפשרת זרימה מהירה של התור לבידוק הביטחוני. המערכת הוצבה במסגרת פיילוט שיימשך כחודש. המערכת פותחה על ידי ישראלית העומדת בראש חברה אמריקנית
מערכת ה-Qylatron

מערכת ה-Qylatron, לסריקה של כבודת יד, שפותחה על ידי חברת Qylur האמריקנית (שהוקמה על ידי ד"ר אליסה דולב - יוצאת חיל האוויר), הוצבה השבוע לחודש ניסיון באתר פסל החירות בניו יורק. מדובר באחד מאתרי התיירות הפופולריים בעולם בו מבקרים אלפי אנשים מדי יום.

ה-Qylatron מסוגלת לזהות כימיקלים, קרינה רדיו-אקטיבית, חומרי נפץ ועוד. היא מתוכננת כך שניתן לסרוק מספר כבודות יד בו זמנית, על מנת לאפשר זרימה מהירה יותר של אנשים, ולהימנע מהיווצרות תורים בבידוק הביטחוני בכניסה לאתרים.

מתקן ה-Qylatron מורכב מחמישה תאים, הנבדק מכניס את הכבודה לאחד התאים וממתין עד לתום הסריקה – ללא צורך במגע אדם. במידה והמערכת מאתרת חומר נפץ או חומר כימי כלשהוא, התא ננעל ונאטם – כך שניתן לפוצץ את החפץ החשוד באופן מיידי וללא צורך לפנות את האזור.

באירוע הפתיחה הרשמי של אירועי המונדיאל 2014, שנערך בברזיל לפני מספר חודשים, נעשה שימוש במערכת. לאור שביעות הרצון שהובעה מביצועיה, המערכת נבחנת לשימוש במהלך משחקי המונדיאל עצמם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית