המפגש בארה"ב: ההצגה הטובה בעיר

המפגש בארה"ב: ההצגה הטובה בעיר

משהו אחד טוב יוצא מהשבוע המדיני "המכריע" בוושינגטון. לעיתונות הישראלית יש עם מה לעסוק. נשיא המדינה, ראש הממשלה, פגישות דרמטיות בבית הלבן. דרמה מזרח תיכונית במיטבה על רקע הבית הלבן. במאי גאון לא היה יכול לעשות את זה טוב יותר.

אז אם זה משול למחזה או סרט, לא צריך לחכות להפסקה כדי לדעת שחוץ מדיבורים וכותרות וכתבים ישראלים שמצטלמים על רקע הגדר של הבית הלבן, דבר לא יוצא מכך. תיקון - דבר טוב לישראל לא יצא מכך.

ההצהרות תהיינה על הגבול העליון. "לא ניתן לאיראן להיות עם יכולת גרעינית צבאית" - יכריז אובמה כדי לרצות את המצביעים היהודיים בארצו. בצילומים משותפים יוכל גם מי שאינו מומחה לשפת גוף להבין שכימיה אין שם ביו שני המנהיגים. אבל ההצגה חייבת להמשך.

ביבי נתניהו יבקש מארה"ב להשיג שלושה דברים שקשורים לאיראן. שלושתם קשורים לפרוייקט הגרעין הצבאי. לו הייתי מנהיג איראני הייתי נענה בחיוב, יעני בחיוב. ואז מתחת לאפם של האמריקנים ממשיך את העבודה בעשרות המתקנים התת קרקעיים. גם למשל אם האיראנים יוציאו את האורניום שהעשירו כבר אל מחוץ לאיראן, במתקן תת קרקעי מוסתר היטב ינסנו למלא את המחסנים מהר ככל האפשר.

אם אני יודע שהישועה לא תגיע מכיוון וושינגטון - נתניהו ופרס יודעים זאת גם הם. אבל נראה שהם נוסעים לעיר המשעממת הזו, כי זה נותן להם אדרנלין. כל אחד מקבל את מנת האדרנלין שלו ממקור אחר. לא ניתן לעצור את איראן בהצהרות. אבלך הקשקשנים פה ושם אוהבים לדבר.

אז יהיו הרבה דיבורים. מעשים? כן, עם אמצעי התקשורת אבל זהו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית