48 שעות דרמטיות בוושינגטון

על פי דיווחים בעיתונות העולמית פגישתם של נתניהו ואובמה תהיה "מכרעת" בכל הקשור להתמודדות עם הגרעין האיראני. ה"טלגרף" הבריטי טוען כי נתניהו יציב לאובמה אולטימטום, "הניו יורק טיימס" מצטט גורמי ממשל בוושינגטון שטוענים כי אובמה לא מקבל את הטיעון כי תקיפה תעצור את תכנית הגרעין
נתניהו ואובמה (ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציב אולטימטום לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ויאמר לו "או שארה"ב תתחייב לתקיפת מתקני הגרעין באיראן, או שישראל תתקוף לבדה תוך חודשים" – כך מדווח העיתון הבריטי "הטלגרף".

על פי הדיווח, המצטט גורמים בכירים בירושלים, בפגישתם הקרובה ביום שני, יציג נתניהו בפני אובמה את הערכות המודיעין האחרונות הגורסות כי חלון ההזדמנויות לתקיפה באיראן הולך ונסגר.

בסוף השבוע התפרסם ראיון עם הנשיא אובמה בו הוא מפציר בישראל שלא לתקוף. ראש הממשלה נתניהו השיב לאובמה מקנדה, שם הוא נמצא בביקור רשמי, כי "אנחנו מבקשים לשמר את חופש הפעולה של מדינת ישראל אל מול איומים למחוק אותנו מעל המפה. זה דבר שכל מדינה הייתה דורשת לעצמה, וודאי העם שלנו והמדינה שלנו שהותקפה על ידי טילים".  

במקביל העיתון האמריקני "הניו יורק טיימס" מצטט גורמי ממשל אמריקניים שטוענים כי אובמה לא יגדיר מחדש קווים אדומים לגבי תכנית הגרעין האיראנית, כפי שדורש נתניהו. על פי הדיווח אובמה גם אינו מקבל את טיעונה של ישראל כי תקיפה תעצור את תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית. בנוסף העיתון מתאר את מכבש הלחצים העצום המופנה כלפי אובמה בכל הנוגע לסוגייה האיראנית, מצידם של ארגוני היהודים בארה"ב, וסנטורים אמריקניים שנפגשו עם נתניהו.

בהמשך היום צפוי אובמה להיפגש עם נשיא המדינה, שמעון פרס, ולאחר מכן ינאם בוועידת איפא"ק, השדולה היהודית בוושינגטון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית