תא"ל נורקין - ראש להק אוויר

מח"א: "חיל האוויר מחויב לפעול בכל טווח"
תא"ל עמיקם נורקין
תא"ל עמיקם נורקין סיכם מונה ביום חמישי לעמוד בראש להק האוויר של חיל האוויר. "אני מקבל היום את התפקיד בתחושת אחריות רבה", אמר תא"ל נורקין, על פי דיווח של טל מיכאל באתר חיל האוויר. "אנו חיים כאן במדינה קטנה, הנאלצת להתמודד עם שכונה מזרח תיכונית לא פשוטה. אני גאהל חזור ללהק, אך אין ספק כי הזכות הזו מלווה באחריות".
 
ראש להק האוויר כיהן בתפקידו האחרון כמפקד בסיס תל נוף. כראש להק האוויר יהיה אחראי על הפעלת הכוח של החילץ  האלוף עידו נחושתן, מפקד חיל-האוויר, אמר בטקס מינויו של נורקין כי "להק אוויר נושא באחריות להכוונת הפעילות המבצעית של חיל-האוויר, בכל הזירות, מכל הסוגים. אין כמעט פעילות בטחונית במדינת ישראל שהחיל איננו חלק ממנה. הוא נושא באחריות להכוונה ולמוכנות החיל למלחמה. הוא עובד בכל הטווחים ומחוייב לעשות זאת באופן מדויק, ללא טעויות ובאופן אחראי מאוד. עשרות אלפי שעות טיסה מבצעיות, פעילויות מיוחדות פורצות תחום, מבצעים וסבבי לחימה, פריסות לחו"ל וקליטת זרים בארץ, תרגילים חיליים וצה"ליים, משימות לאומיות כמו השריפה בכרמל ורעידת האדמה ביפן, ואפילו ביקורת כשירות וכוננות למטה המבצעי".
 
תא"ל נורקין (46) התגייס לחיל-האוויר ב-1985. הוא סיים את קורס הטיס במגמת קרב והחל את דרכו המבצעית כטייס F-15 בטייסת "אבירי הזנב הכפול". תוך זמן קצר, הוא קיבל תפקידים פיקודיים בשטח ובמטה, ובין השנים 1999-2002 זכה לפקד על הטייסת בה עשה את צעדיו הראשונים. הוא היה ראש צוות ההקמה של טייסת "הנגב" המתחדשת, שקלטה את מטוסי הסופה (F-16I) הראשונים. במלחמת לבנון השנייה, עמד בראש מחלקת המבצעים בחיל, ולאחר מכן התמנה למפקד בסיס תל-נוף.
 
תא"ל חגי טופולנסקי, שעמד בראש להק אוויר עד כה, יהפוך בקרוב לראש מטה חיל-האוויר, ויחליף בתפקידו את תא"ל נמרוד שפר. "על אנשי הלהק המניע את חיל-האוויר מוטלת מירב האחריות", אמר תא"ל טופולנסקי. "הם המוח המפעיל את כוח האש הקטלני של צה"ל, הם מנצחים ומכריעים במלחמה ואין ספק כי תפקידם מעורר הערכה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית