"תקיפה באיראן תגביר את היציבות"

ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל') עמוס ידלין, התייחס לאפשרות של תקיפה ישראלית באיראן. במקביל דווח בארה"ב כי הצבא האמריקני מתאמן לקראת תקיפה של מתקני הגרעין
האלוף (מיל') ידלין בהרצאה באוניברסיטת תל אביב

האלוף (במיל') עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, מאמין שתקיפת מתקני הגרעין באיראן תוביל ליציבות באזור המזרח התיכון. ידלין כתב מאמר לעיתון האמריקני "הניו יורק טיימס".

במאמר כתב כי "יש הטוענים שפעולה תערער את היציבות, אבל נשק אטומי בידי טהרן עלול להביא למצב הרבה יותר גרוע שיכלול תוקפנות במפרץ הפרסי ומרוץ חימוש גרעיני". "דרושה הבטחה של ברזל שוושינגטון תפעל כדי למנוע איראן גרעינית ואם אובמה לא יעשה זאת ישראל עלולה לפעול בטווח הזמן שנותר לה", ממשיך ידלין לטעון.

על פי דעתו ישראל תזדקק לסיוע מוושינגטון במקרה של תקיפה. "ארצות הברית יכולה לבצע את הפעולה האווירית בעזרת טכנולוגיות חמקניות ובאמצעות כמויות גדולות של תחמושת, בצורה טובה יותר מישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא היום לביקור רשמי בקנדה – משם ימשיך לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. השניים צפויים לדון בסוגיית הגרעין האיראני. במקביל, מפרסמת רשת החדשות "בלומברג" מדווחת כי צבא ארה"ב מתאמן לקראת תקיפה אפשרית באיראן. מפקד חיל האוויר האמריקני, גנרל נורטון שוורץ, אמר בשיחה עם כתבים בוושינגטון כי הצבא האמריקני הכין אפשרויות צבאיות למקרה שיצטרך לתקוף את מתקני הגרעין באיראן.

"אתם לא תרצו להיות באזור", אמר שוורץ על פי הדיווח. בכירים בפנטגון אמרו לכתב הרשת כי האמריקנים שוקלים בין היתר לסייע לחיל האוויר הישראלי לתדלק באוויר את מטוסיו, בדרך לתקיפת מתקני הגרעין. כמו כן, נבחנת האפשרות שהצבא האמריקני יתקוף בעצמו את מפקדות משמרות המהפכה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית