התגובה לרקטות לא מוסיפה כבוד

התגובה לרקטות לא מוסיפה כבוד

באמצעי התקשורת קוראים לזה "טפטוף". למי שגר באזור שסופג את מטר הרקטות ופצצות המרגמה זה סיוט. מאות אלפי אנשים חיים בפחד מתמיד מהשיגורים שמגיעים מעזה. ומה עושה ישראל? "כלי טייס" של חיל האוויר פוגעים במטרות נקודה ברצועה.

תמיד יודע דובר צה"ל לספר לכתבים תאבי הידע כי "זוהו פגיעות מדויקות ". אז ככה. התגובות האלה לא ישימו קץ לסיוט של תושבי הדרום. ישראל יכולה אבל לא עושה. אם אחרי השיגור הבא תגיב ישראל כמו שמדינה ריבונית מגיבה כאשר פוגעים באזרחיה, מטר הרקטות ייפסק.

אבל הדרג המדיני ממשיך לשחק את תפקיד "הילד הטוב". בלשכות הבכירות בירושלים שאחת מהן מכונה "אקווריום" לא מבינים שבאזור שלנו צריך נבוט כבד כדי לעשות סדר. כאן זה לא שוויץ. כאן לא יכולים להתנהג כמו דגי זהב אלא כמו כרישים.

התגובות של צה"ל עד כה היו של רקדנית בלט עדינה שמרחפת על הבמה. ארגוני הטרור בעזה - ושלא יספרו לנו שזה לא החמאס אלא ארגונים "קיקיוניים" - מבינים רק כוח. יודעים איפה כל ראשי הארגון גרים. צריך לפגוע בהם. אלו הם ראשי הנחש. בינתיים ממשיכים לפגוע בפתחי מנהרות ובמחרטות לייצור רקטות. משמידים שתיים, יש עוד מאה.

התגובות של צה"ל אפילו לא מדגדגות את החמאס. התגובות של צה"ל לא מוסיפות כבוד למדינה. ולא צריך מבצע צבאי קרקעי. מול הטרור בעזה מספיק להפעיל את חיל האוויר אבל בצורה מסיבית. זה יבהיר לראשי המחבלים שבישראל לא יסכימו להמשך המצב הבלתי אפשרי בדרום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית