כביש 12 בדרום נפתח לתנועה

ההחלטה הגיעה לאחר שבצה"ל סיימו להקים גדר באזור המפרידה בין שטח ישראל לסיני. התנועה בכביש מותרת רק בין השעות 08:00 ל-17:00

לראשונה מאז הפיגוע בגבול מצרים באוגוסט 2011 נפתח כביש 12 לתנועה. על פי צו של מפקד פיקוד דרום, האלוף טל רוסו, הכביש יהיה פתוח לתנועה מהשעה 08:00 בבוקר ועד לשעה 17:00 אחר הצהריים. כזכור, בפיגוע נהרגו שמונה ישראלים במתקפה משולבת של מחבלים שחדרו לשטח ישראל מתחום סיני.

מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה על פתיחת הכביש התקבלה לאור הערכות מצב ולאחר עבודת הכנה מקיפה אשר הניבה מסקנות לשיפור מערך ההגנה בכביש. "במהלך החודשים הספורים בהם הכביש היה סגור פעל צה"ל באינטנסיביות על מנת להשיג את כלל התנאים לפתיחה בטוחה ככל האפשר. טרם פתיחת הכביש, נעשתה עבודה נרחבת לחיזוק ההגנה בקטעי הכביש הסמוכים לגבול ישראל-מצרים. בין היתר הואצה בניית המכשול, תוגברו הכוחות ואמצעי התצפית ונוספו אמצעי מיגון המותאמים להתרעות הקיימות בנוגע לביצוע פעילות טרור במרחב", נכתב בהודעת צה"ל.

היתר התנועה בכביש 12 מתייחס לציר הכביש בלבד. על פי צו צה"לי אסורה ירידה מהכביש לתחום השטח שבין הכביש לגבול הבין לאומי, שטח זה סגור בצו ואסור לתנועה. תנועת מטיילים במרחב מזרחית לכביש 12 תותר בשעות היום בלבד, בין השעות 08:00 בבוקר ועד לשעה 16:00 אחר הצהריים. היתר זה מתייחס לשטחים הבאים בלבד: אזור הקניון האדום, נחל שני ועין נטפים.

כמו כן הצו אוסר כניסה, בין אם ברגל ובין אם בכלי רכב, בקטע הכביש המפורט בין השעות 17:00 אחר הצהריים ל-08:00 בבוקר, אלא לפי היתר שיינתן על ידי גורם שהוסמך על ידי מפקד הפיקוד, כמפורט בצו. הצו איננו חל על חיילים ושוטרים הנדרשים להיכנס לאזור המדובר לשם מילוי תפקידם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית