הרמטכ"ל: "כולם יכולים וצריכים לשרת בצבא, כל אחד על פי אמונתו ומנהגיו"

רא"ל בני גנץ התייחס לביטולו של חוק טל ואמר כי "מדינת ישראל צריכה להיות מוטרדת מכך שישנם אנשים בחברה המחליטים שלא לקחת חלק בשירות הצבאי"

"מדינת ישראל צריכה להיות מוטרדת מכך שישנם אנשים בחברה המחליטים שלא לקחת חלק בשירות הצבאי. מדובר בדבר חשוב ועיקרי, המהווה חלק מהאתוס ומהחברה הישראלית, כך אמר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ.

בנאום שנשא בכנס מנהיגות לזכרו של מפקד הצנחנים איתן בלחסן במכללה האקדמית תל חי, התייחס גנץ לביטולו של חוק טל אמש על ידי שופטי בג"ץ. "אני לא רוצה להיכנס לחשיבות חוק טל, ולזגזוג הפוליטי שבו. יש חשיבות לכך שיהיה שירות חובה לכל אזרחי מדינת ישראל, כולם יכולים וצריכים לשרת, כל אחד על פי אמונתו ומנהגיו. מערכת צה"ל חייבת להתייחס לכך שגם נשים ייקחו חלק בשירות החובה".

כאמור אמש החליטו שופטי בג"ץ, ברוב של שישה נגד שלושה לבטל את חוק טל בטענה כי מדובר בחוק שאינו חוקתי ומפלה. "חוק טל" אושר על ידי מליאת הכנסת בשנת 2002. בחוק נקבע כי תלמידי ישיבה יוכלו לבחור בגיל 22 האם להמשיך ללמוד או להתגייס לצה"ל ומשם לעבור לשוק העבודה האזרחי. במהלך השנים הוארך החוק פעם אחר פעם וארגונים רבים עתרו נגדו לבית המשפט העליון. רק לאחרונה הודיע ראש הממשלה כי בכוונתו להאריך את החוק לשנה נוספת, אולם הודעה זו גררה סערה רבה.

שר הביטחון אהוד ברק הגיב על ההחלטה והודיע כי "אני מברך על החלטת בג"ץ כי חוק טל יפוג באוגוסט 2012. אמרתי מספר פעמים בשבועת האחרונים, כי חוק טל, לאחר 10 שנים, לא עמד בציפיות ולא הוביל לשינוי הנדרש בכל הקשור לשוויון בנטל ולהגדלת מעגל המשתתפים בחובות האזרחיות. אנחנו חייבים לחוקק במהירות חוק חדש, כדי להביא לשיווין בנטל בחברה הישראלית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית