מסע השליחים בישראל

יועציו הבכירים של נשיא ארה"ב הגיעו לסבב פגישות בישראל לדון בסוגייה האיראנית
טום דונילון ואובמה

האם ארה"ב מגבירה את הלחץ על ישראל שלא לתקוף באיראן? היועץ לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, טום דונילון, הגיע לישראל לסבב פגישות עם בכירי המדינה. בין היתר הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. האישים צפויים לדון בסוגיות העומדות על הפרק כגון המצב המעורער בסוריה והגרעין האיראני.

רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, התאריין בסוף השבוע לרשת החדשות CNN. בראיון אמר דמפסי כי "עדיין לא הגיע זמנה של האופציה הצבאית. תקיפה ישראלית באיראן, בשלב זה, לא תהיה צעד שקול. היא תערער את היציבות באזור וגם לא תסייע להשיג את המטרות לטווח ארוך".

בכירי הממשל האמריקני מנסים לשכנע את ישראל לתת זמן לסנקציות החריפות לפעול. "אנחנו יודעים, או חושבים שיודעים, שהמשטר האיראני עדיין לא החליט להתקדם לקראת ייצור נשק גרעיני", הוסיף דמפסי.   

לדבריו, העיצומים והלחץ הבינלאומיים מתחילים להשפיע על טהרן. "אנחנו יודעים, או חושבים שיודעים", אומר דמפסי, "שהמשטר האיראני עדיין לא החליט להתקדם לקראת ייצור נשק גרעיני". דמפסי טוען כי "אנחנו חושבים שאיראן היא שחקנית רציונלית ויש סיבה לכך שלדעתנו הדרך בה אנחנו נוקטים, היא השקולה ביותר, כרגע".

בסוף השבוע גם רמזו בארה"ב ובאירופה כי ייתכן שהמו"מ עם איראן לגבי תכנית הגרעין שלה יתחדש בקרוב. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי היא קיבלה מכתב מטהרן בו הציעה הרפובליקה האיסלאמית לחדש את השיחות "בהקדם האפשרי וללא תנאים".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית