יוצאים מגבולות ארה"ב

ארה"ב תמכור לראשונה את מסוקי האפאצ'י מדגם D בלוק 3 ללקוח מחוץ למדינה
מסוק אפאצ'י (צילום: דובר צה"ל)

ארצות הברית עומדת להתחיל לספק בקרוב מסוקי אפאצ'י מדגם D בלוק 3- ללקוח ראשון מחוץ למדינה, כך סיפר לישראל דיפנס במהלך הסלון האווירי בסינגפור בשבוע שעבר דין מילסאפ, טייס אפאצ'י בעברו, האחראי על שווקים בדרום מזרח אסיה.

על פי פרסומים, חברת בואינג מכרה לטיוואן 20 מסוקי אפאצ'י חדישים מדגם D בלוק 3, ומנהלת מגעים עם הודו לרכישת 22 מסוקים ועם דרום קוריאה - לגבי 36 מסוקים. ישראל אינה מנהלת בשלב זה מגעים על רכש המסוק החדש: עד סוף השנה הקרובה היא תקבל שלושה מסוקי אפאצ'י לונגב בואו בלוק 2, שעברו שדרוג מן הדגם הראשון של המסוק – אפאצ'י A.

ברשות ישראל עד למעלה מ-20 מסוקים מדגם ישן זה, והיא נשארת אחת משתי המדינותה אחרונות (ביחד עם יוון) שבהן המסוק עדיין נמצא בשירות פעיל. ישראל תוכל לשדרג בעתיד רק את מוסקי האפא'צי לונג בואו הקיימים שלה (כ-20, על פי פרסומים), לדגם החדש – אפאצ'י D. לא ניתן יהיה לבצע שדרוג ישירות מאפאצ'י A לאפאצ'י D.

לדברי מילסאפ, בין השיפורים של המסוק החדש, מכ"מ בעל טווח מוארך ויכולת ירי מדוייקת לטווחים של 16 ק"מ, המתאימה גם לסביבת לחימה אורבאנית (רמת דיוק של סנטימטרים).

קו הייצור של אפאצ'י D בללוק 3 נחנך בשנה שעברה. המסוק הראשון סופק לצבא ארצות הברית בחודש אוקטובר האחרון. על פי התכניות, עד לשנת 2027 יסופקו 690 מסוקים מן הדגם החדש לצבא האמריקאי, ועוד עשרות עד מאות לחילות אוויר של צבאות זרים (ובהם גם ישראל, אם תחליט להצטייד במסוק, בהמשך).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית