האמריקנים מעדיפים שלא להסתבך

האמריקנים מעדיפים שלא להסתבך

ראש המטות המשולבים של ארה"ב גנרל דמפסי אמר שעדיין לא ברור לארה"ב שאיראן החליטה לבנות פצצה. אז אחת מהשתיים או שהמודיעין האמריקני משתמש ביוני דואר ובמצלמות פולארויד משנות ה-70 במשימות הביון שלו, או שהקצין הבכיר קיבל הוראה לנסות ולשכנע את ישראל שהמצב לא חמור כל כך.

בשני המקרים יש לישראל בעיה או אולי דווקא לא. במקרה הראשון ישראל חייבת לסמוך על אמצעי המודיעין שלה. במקרה השני פשוט לומר "שמענו, אנחנו נחליט מה צריך לעשות". אין לי ספק שלו טילי ה"סאגי'יל" של טהרן היו מאיימים על וושינגטון המוסיקה מכיוון בירת ארה"ב הייתה אחרת. אבל כיום האמריקנים לא רוצים בעיות באזור הזה ששמו המזרח התיכון. אם ישראל תהיה תחת מתקפה הם יצטרכו לסייע וזה יסבך אותם שוב במלחמה לא להם. עיראק, אפגניסטן וקודם לכן ווייטנאם, הספיקו להם.

אבל עלינו הטילים של אחמדינג'אד מאיימים, כיום עם ראשי קרב רגילים ובעתיד אולי גם עם ראשי קרב גרעיניים. השתיקה המדהימה של העולם מול הקורה בסוריה, לא רק הרג האזרחים אלא גם הסיוע המסיבי מאיראן והעברת הנשק לחיזבאללה, הם הוכחה נוספת לכך שהעולם, במקרה שלנו ארה"ב, לא כל כך שש ללכלך את ידיו. אני לא מאשים אותו.

יש לעולם בכלל ולארה"ב בפרט, מספיק דאגות. אבל מכאן ועד לספר לנו שאולי טהרן בכלל לא החליטה, המרחק גדול מאוד. אני מקווה שמנהיגינו יקבלו את ההחלטות שלהם על בסיס המודיעין תוצרת "כחול לבן", זה שהביא בסופו של דבר לפי מקורות זרים, לחיסולו של המתקן הגרעיני בסוריה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית