"סוכל ניסיון התנקשות בברק"

עיתון כווייתי טוען כי שלושה פעילי טרור, ממוצא איראני, נעצרו בחשד שביקשו להתנקש בחייו של השר ברק במהלך ביקורו בסינגפור השבוע
השר ברק בתערוכה האווירת בסינגפור (צילום: עמיר רפפורט)

האם סוכל ניסיון התנקשות בחייו של שר הביטחון, אהוד ברק, במהלך ביקורו השבוע בסינגפור? העיתון הכוויית "אל-ג'רידה" מצטט גורמים ישראלים שהוא מכנה "מהימנים" הטוענים כי לאחרונה סוכלה מזימה שכזו.

על פי הדיווח, שלושה פעילי טרור, ככל הנראה ממוצא איראני, עבדו במשותף עם חיזבאללה ואספו מידע על לוח הזמנים ותנועותיו של השר בסינגפור. כזכור ברק הגיע לסינגפור לפתיחת הסלון האווירי בעיר, אחת התערוכות הגדולות בעולם, בה ישנה נציגות ישראלית גדולה של חברות ביטחוניות. גורמים בסינגפור מסרו כי הסיפור לא מוכר להם.

מהדיווח לא ברור מה כיצד נחשפו עקבותיהם של החשודים בתכנון ההתנקשות, אך נמסר כי גורמים ישראלים משתתפים בחקירתם. הדיווח מכווית מגיע בשבוע בו בוצעו מספר ניסיונות לפגוע במטרות ישראליות ברחבי העולם. ביום שני האחרון נפצעה אשתו של דיפלומט ישראלי כאשר מטען במכוניתה התפוצץ. רשויות החוק בהודו עצרו חמישה חשודים במעשה ועל פי בדיקות ראשוניות נראה כי חיזבאללה ואיראן עומדים המאחורי הפיגוע. במקביל התגלה מטען שהוטמן ברכב של שגרירות ישראל בגיאורגיה. במקרה זה המטען פורק לפני שהתפוצץ.

ביום שלישי ניסה מחבל לפגוע, ככל הנראה, בשגרירות ישראל בבנגקוק בירת תאילנד, אולם "תאונת עבודה" גרמה לכך שהמטענים שנשא התפוצצו ולא הגיעו ליעדם. בעקבות האירועים ישראל העלתה את הכוננות בכל נציגויותיה בחו"ל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית