המטע"דים של "הרון" ו"הרמס 900"

בפעם הראשונה הציגו התע"א ואלביט את הכטב"מים הגדולים שלהם עם המטע"דים המיוחדים שפיתחו עבורם

המטע"דים של "הרון" ו"הרמס 900"

מל"ט ה"הרון" של התע"א (צילום: עמיר רפפורט)

התעשייה האווירית ואלביט הציגו בפעם הראשונה בתערוכה האווירית בסינגפור את הכלי הטיס הבלתי מאויישים המרכזיים שלהם, כשהם מצויידים במטע"דים ממגוון סוגים.

מדובר בשני כלים בגדלים דומים המתחרים זה בזה "ראש בראש": הכלי "הרון" של התעשייה האווירית, מול הכטב"מ "הרמס 900" של אלביט מערכות. עד כה הוצגו הכלים ללא המערכות המיוחדות המותקנות עליהם.

הפעם התצוגה כללה את המטע"דים המיועדים לצילום יום ולילה וציון לייזר, מערכות לוחמה אלקטרונית ועוד מתוצרת שתי החברות.

כטב"מ ה"הרון", מתוצרת התע"א, הנמצא בשימוש חיל האוויר ומכונה "שובל", נמצא בקטגוריית MALE) Medium Altitude Long Endurance) ומיועד למשימות ממושכות בגובה רב. מוטת כנפיו כ- 16 מטר והוא מסוגל לשאת מיטען ייעודי (מטע"ד) עד משקל של כ- 250 ק"ג ולהפעיל מספר מטע"דים בו זמנית כגון סנסור אלקטרו אופטי, מכ"מ מיפתח סינטטי (SAR), מכ"מ סיור ימי, ציוד לאיסוף מודיעין אותות, מערכות תקשורת מתקדמות ועוד.

הכטב"מ מדגם "הרמס 900" הוא בעל מוטת כנפיים של 15 מטר, אורכו 8.3 מטרים ויש לו משקל המראה מרבי של 1,100 ק"ג. משקל המטען הוא 300 ק"ג. ה"הרמס 900", של חברת אלביט, מאפשר טיסה בגובה של יותר מ- 30 אלף רגל, יש לו קיבולת מטען גדולה ויכולות טיסה בתנאי מזג אוויר קשים. המטוס מבוסס על המל"ט המוכח "הרמס 450", אשר צבר מעל ל- 200 אלף שעות טיסה.

You might be interested also