מערכות נשק ישראליות בשירות סינגפור

סינגפור מעולם לא פרסמה כי רכשה מערכות נשק מישראל. כעת, בסלון האווירי מוצגות שלוש מערכות בביתן חיה"א הסינגפורי: ה"הרון" של התע"א, ה"הרמס 450" של אלביט וה"ספיידר" של רפאל
כטב"מ ה"הרמס 450" של אלביט (צילום: עמיר רפפורט)

סינגפור מעולם לא פירסמה שהיא רכשה מערכות נשק ישראליות, אולם בסלון האווירי המתקיים בימים האלה במדינה, הציג חיל האוויר שלה לא פחות משלוש מערכות נשק ישראליות בשימושו. מדובר בכטב"מ מדגם "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית, במערכת הנ"מ "ספיידר" של רפאל ובכטב"מ מדגם "הרמס 450" של חברת אלביט.

שלוש המערכות הוצגו בביתן של חיל האוויר הסינגפורי. כלי הטיס הבלתי מאויישים מהווים חלק מרכזי במערך כלי הטיס של חיל האוויר בסינגפור.

כטב"מ ה"הרון", הנמצא בשימוש חיל האוויר ומכונה "שובל", נמצא בקטגוריית MALE) Medium Altitude Long Endurance) ומיועד למשימות ממושכות בגובה רב. מוטת כנפיו כ- 16 מטר והוא מסוגל לשאת מיטען ייעודי (מטע"ד) עד משקל של כ- 250 ק"ג ולהפעיל מספר מטע"דים בו זמנית כגון סנסור אלקטרו אופטי, מכ"מ מיפתח סינטטי (SAR), מכ"מ סיור ימי, ציוד לאיסוף מודיעין אותות, מערכות תקשורת מתקדמות ועוד.

חיל האוויר הסינגפורי עושה שימוש גם במל"ט מדגם "הרמס 450". אורכו 6.1 מטר ומוטת הכנפיים שלו - 10.5 מטר. משקלו של כטב"מ זה 450 ק"ג והוא מסוגל לשאת מטען שמשקלו 150 ק"ג. טווח הטיסה המרבי של הכטב"מ הוא 200 קילומטר בשליטה מהקרקע וכאלף קילומטר בשליטה לוויינית.

מערכת ההגנה מפני מטוסים של רפאל, ה"ספיידר", מותאמת לשיגור שני טילי אוויר של רפאל - ה"פיתון- 5" וה"דרבי", הוצגה גם היא נושאת את סמלי חיל האוויר הסינגפורי בתערוכה.

לתערוכה בסינגפור הגיעה כל הצמרת הישראלית הביטחונית הרשמית, כולל שר הביטחון אהוד ברק, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל') אודי שני ומפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן. הסלון האווירי בסינגפור נחשב מהתערוכות הביטחוניות החשובות של השנה, והוא מרכז אורחים וקניינים מכל העולם, ובעיקר ממדינות דרום מזרח אסיה.

האגף לסיוע ביטחוני, סיב"ט, הקים את הביתן הלאומי - שכולל חברות גדולות כמו התעשייה האווירית, תעש, רפאל ואלביט מערכות, לצד חברות קטנות יותר כמו "ארו מעוז" ו"כנפית".

לכל הכתבות מהסלון האווירי בסינגפור

***
תמונות:
כטב"מ ה"הרון" מתוצרת התע"א (צילום: עמיר רפפורט)

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית