הקיצוץ האמריקני: תקלה גדולה

הקיצוץ האמריקני: תקלה גדולה

המספרים המדויקים לא כל כך חשובים. אם אמנם נכונות הידיעות שהממשל של הנשיא אובמה קיצץ בתקציב הסיוע הביטחוני לישראל המיועד לפיתוח מערכות להגנה מפני טילים ורקטות, הרי שמדובר בתקלה גדולה.

התקלה היא לא בעצם ההפחתה אלא במגמה. אם ממשל אובמה פוגע ביכולת של ישראל להגן על עצמה מפני טילים ורקטות, הרי שהוא או לא באמת מבין מה קורה בעולם, כפי שרבים טוענים או שבאמת נמאס לו מישראל כפי שרבים אחרים טוענים.

אין כמעט ספק שהקונגרס בסופו של דבר יעלה את ההשתתפות האמריקנית במימון של תכניות ההגנה מפני טילים של ישראל אבל שוב המגמה של הממשל מדאיגה. אם ממשל אובמה לא מבין עדיין שבמזרח התיכון ישראל היא המדינה היחידה שארה"ב יכולה לסמוך עליה כבת ברית זה חמור.

אבל אם ארה"ב או ליתר דיוק הממשל בכלל, ויתר על האזור שלנו הרי שזה חמור עוד יותר. למגמה זו יש כמה הוכחות קודמות מדאיגות. הדרך בה הממשל האמריקני ויתר על הנשיא מובארק במצרים וסייע לאנרכיה במדינה זו. הדרך בה הממשל האמריקני לא נוקט עמדה מול טורקיה, חברה בנאט"ו, בכל הקשור לעמדתה מול ישראל ומדינות אחרות באזור ואלו רק שתיים.

היחסים הקרים בין אובמה לנתניהו הם על בסיס אישי. אבל אם היחסים בעקבות כך בין המדינות הצטננו, הרי שלשתי המדינות יש בעיה גדולה מאוד. זו נובעת בראש ובראשונה מהעובדה שארה"ב ממש לא מבינה את התהליכים באזורנו.

עם כל זרועות הביון של ארה"ב, עם כל המומחים שהנשיא אובמה יכול לזמן ללשכתו, עם כל אלה, שם בבית הלבן ממש לא מבינים מה קורה כאן באזור הקרוב, לא מבינים את הסכנה הנשקפת מאיראן לעולם כולו.

מילים בטון נוקשה אינן מספיקות. המעשים הם אלה שקובעים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית