האיומים בסוגיית התקציב: די כבר

האיומים בסוגיית התקציב: די כבר

מדינת ישראל היא היחידה בעולם בה יש ראש ממשלה ושר ביטחון במשרה חלקית. מי שיחלוק על העובדה הזו , שיסביר לי היכן שני אישים אלה כאשר מדי יומיים משמיעה "מערכת הביטחון" איומים חדשים. בהתחלה זה היה משהו בסגנון "נפסיק לייצר טנקי מרכבה ונגמ"שי הנמ"ר".

בסוף השבוע הזה, זה נשמע כך "נפסיק לייצר מערכות של כיפת ברזל" נדמה שכמה פקידים שרוצים להשפיע על החלטות, בוחרים לאיים על כולנו. איפה בנימין נתניהו ואיפה אהוד ברק?

הרי לא מדובר בפחות גבינת קוטג' לחיילים בבסיסים. מדובר בפרוייקטים שנוגעים ליכולת ההתקפית וההגנתית של מדינת ישראל אבל במדינת ברדק וחוסר ניהול כמו ישראל הכול הולך. מאיימים, שולפים מספרים וכל זה במסגרת המלחמה על תקציב הביטחון.

לכולם ברורות שתי עובדות. ניתן לקצץ בתקציב הקיים אבל זה למעשה לא יקרה. תמיד ימצאו אותם סעיפים סודיים בתקציב שיאפשרו את מימון כל מה שתוכנן. אבל לחצים על תקציב הביטחון עלולים לפגוע בציפור הנפש של צה"ל - פרישת אנשי קבע בגיל צעיר יחסית.

מיליוני מילים נכתבו על כך אבל אנשי הקבע ממשיכים לפרוש בגיל צעיר יחסית וזה ללא כל סיבה. אם אמנם יש לחץ כזה על תקציב הביטחון צריכים קודם כל לטפל ברעות החולות - פרישה מוקדמת של אנשי קבע היא אחת מהן. עודף עובדים במשרד הביטחון היא נוספת.

יכול להיות שזה לא ייתן את הסכומים הדרושים לכאורה להשלמת כל הפרויקטים, אבל זה יאותת שמשיהו באמת עושה מאמץ לחסוך. כרגע זה לא נראה כך. כרגע זה נראה כמו הפרחת איומים, כמו מלחמת מילים לא רצינית שזוכה משום מה לכותרות ענק בעיתונות.

אז בבקשה תפסיקו לאיים וקבלו כמה החלטות קשות. בשביל זה נבחרתם. בשביל זה אתם בכיסאות הנוחים שלכם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית