בסיס בקפריסין: רעיון טוב

בסיס בקפריסין: רעיון טוב

הידיעות על התכנית להצבת מטוסי חיל האוויר בבסיס חיל אוויר בקפריסין באו ממקור אחד ולא קיבלו אישור רשמי בישראל. אבל הענין עושה שכל. קפריסין, כמו יון, מבינה שהמצב באזור השתנה וכי טורקיה ולבנון בשליטת חיזבאללה, הן אויבות פוטנציאליות.

עבור ישראל, קפריסין יכולה לשמש משהו כמו "נושאת מטוסים" למקרה חירום. האימונים המשותפים של חיל האוויר הישראלי עם חיל האוויר היווני והאיטלקי כולם נובעים מהבנה שמשהו כאן משתנה ובמהירות רבה.

לכן גם אם בישראל לא מגיבים על הסיפור עם קפריסין, הרי שיש בו הגיון רב. אז גם אם הרעיון נולד במוחו הקודח של עיתונאי, שווה שמישהו יבדקו אותו לעומק. יש בקפריסין בסיסי חיל אוויר מצוידים היטב ואין כל סיבה שחיל האוויר, שגם מחפש שטחי אימון חדשים, לא ישלח לשם מדי פעם טייסת של מטוסי קרב או מסוקי תובלה כדי לבצע תרגיל בהיקף גדול מכפי שמאפשר שטח מדינת ישראל.

המצב באזורנו מעמיד בפני חיל האוויר אתגרים חדשים ואני לא מדבר כאן על איראן. הכל באזור שלנו השתנה ומשתנה וכל הערכות חדשה ושונה של חיל האוויר יכולה לתת לו גמישות מבצעית גדולה יותר. אני בטוח שתכניות כאלה הוכנו ושנראה בתקופה הקרובה היערכויות נוספות כאלה שהו תולדה של השינויים במצב באזורנו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית