סוריה: הפצצה בחומס

על פי דיווחים של ארגוני אופוזיציה במדינה, בין היתר נפגעו בנייני מגורים ובית חולים בעיר. בכלי התקשורת הערביים מדווחים על עשרות הרוגים
צילום: AP

נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך בדיכוי האכזרי של המורדים בעיר חומס: פחות מ-48 לאחר ההפגזה הארטילרית על העיר שגבתה את חייהם של מאות בני אדם, ארגוני אופוזיציה סוריים מדווחים הבוקר כי כוחות אוויר וארטילריה הנאמנים לנשיא, פתחו בירי לעבר העיר, וגרמו לעשרות הרוגים ופצועים.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת בערבית, בנייני מגורים הופגזו ואף החלו להתמוטט, ובנוסף דווח כי בית חולים בעיר נפגע מההפגזות. בניגוד לעבר הפעם חיל האוויר הסורי לוקח חלק מרכזי בהפצצה על העיר המורדת. במקביל טוענים אנשי אופוזיציה סוריים כי כוח של עריקים מהצבא פשטו על עמדת צבא סמוך לעיר אידליב והרגו שלושה קצינים. על פי הטענה, 19 חיילים סוריים נפלו בשבי המורדים.

במהלך סוף השבוע הטילו רוסיה וסין ווטו על הצעה במועצת הביטחון של האו"ם לגנות את מהלכיו של משטר אסד בסוריה. הצעד של שתי המדינות גרר ביקורת קשה במיוחד מצידו של המערב, ובראש ארה"ב שטענה כי מדובר במהלך "מביש ומבזה".

על פי ארגוני האופוזיציה הסוריים, למעלה מ-7,000 בני אדם, בהם 461 ילדים, נהרגו בסוריה מאז החלו המהומות בחודש מרס 2011. על פי נתוני האו"ם, שפורסמו לפני כחודשיים, מספר ההרוגים עומד על 5,000.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית