הזוכה במכרז עיר הבה"דים: קבוצת מנרב

מדובר במכרז הגדול ביותר בתולדות המדינה. בבסיס החדש ישרתו 11 אלף חיילים. משך הבנייה - 30 חודשים
תצלום הדמיה של עיר הבה"דים

הקבוצה הזוכה במכרז הענק לבניית קריית ההדרכה של צה"ל בצומת הנגב היא מנרב עם אלקטרה וזיסאפלץ כאשר הבנק המלווה הוא פועלים, כך הודיע לפני זמן קצר משרד הביטחון. ההכרזה, באה לאחר יום שבמהלכו בחנה וועדת המכרזים המיוחדת שהקים, את ההצעות הסופיות שהוגשו בסוף השבוע שעבר. 

 שתי חברות הבינוי שעלו לשלב הסופי במכרז של משרד הביטחון להקמת עיר הבה"דים בנגב, הן קבוצת מנרב בראשות אברהם קוזיניצקי, וקבוצת שפיר, שכוללת בתוכה את חברת גלובל, אשר מציאה שירותי ייעוץ ביטחוני בארץ ובחו"ל ושנשיאה הוא ראש אגף המבצעים לשעבר בצה"ל, האלוף (מיל') ישראל זיו.  קבוצה בראשות "שיכון ובינוי" של שרי אריסון וקבוצת "אפריקה ישראל" של לב לבייב, לא הצליחו לעלות לשלב הסופי ונותרו במקום שלישי ורביעי בהתאמה.

במשרד הביטחון מתכננים  להתחיל בהקמה של קריית הבה"דים כבר בשנה זו.

"כבר עכשיו אנחנו מקיימים עבודות תשתית נרחבות באזור צומת הנגב, כדי לאפשר התחלה מיידית של עבודות ההקמה ברבעון הראשון של השנה הבאה" אמרו במשרד, וציינו כי בשנים הקרובות צפויות לקום בנגב גם קריית המודיעין וקריית התקשוב של צה"ל, בעלות כוללת של כ-19 מיליארד שקלים.

הפרויקט הקמת עיר הבה"דים נאמד בתשעה מיליארד שקלים. על פי תנאי המכרז, קריית ההדרכה תוקם בשיטה בה הזכיין ייבנה את עיר הבה"דים במשך שלוש שנים, ואז יתפעל ויתחזק את קריית ההדרכה לפרק זמן של 20 שנים נוספות. המחנה הענק החדש שבו עתידים לשרת כ-11 אלף חיילים, יוקם על פני שטח כולל של כ-2600 דונם, מהם כ-1400 דונמים לפיתוח, ו-250 אלף מ"ר בנוי.

במסגרת הפרויקט, יועתקו לבסיס חדש שיוקם סמוך לצומת הנגב, כ-20 קילומטר דרומית לבאר שבע, מרבית בסיסי ההדרכה ששוכנים מזה עשרות שנים במחנה צריפין, שקיים עוד מימי המנדט הבריטי. שטחי צריפין שיפונו ישווקו לבנייה, והכסף שיתקבל עבורם יממן את הקמת הבסיס החדש בדרום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
דעה | צה״ל צריך לחשוב על שבב לאיתור חייל במקרה של נפילה בשבי