פצצה אווירית בעלת רסס מבוקר

תע"ש תציג בתערוכה האווירית בסינגפור את הפצצה האווירית MPR500 שכבר הוכחה מבצעית

התעשייה הצבאית (תע"ש) תציג בתערוכה האווירית בסינגפור שתתקיים בין ה-14 ל-19 בפברואר את הפצצה האווירית MPR500 שפיתחה וכבר הוכחה מבצעית. מדובר בפצצת אוויר-קרקע המשוגרת ממטוס, שפותחה על ידי מהנדסי התעשייה הצבאית כמענה לצורך מבצעי של חילות אוויר אשר נדרשו להשתלב בקרב היבשה ובלחימה אורבנית בפרט.

הפצצה פועלת על בסיס מערכות ביות והנחייה של GPS וביות על כתם לייזר, ויכולה לחדור למטרות כבונקרים ומבנים ולהתפוצץ בתוכם. יכולת זו, מאפשרת לפצצה חדירה של ארבע תקרות ופיצוץ רק לאחר חדירת השכבה הרביעית. בנוסף ה-MPR500 מצוידת ביכולת רסס מאוד יעילה אשר מאפשרת– קטלניות גבוהה, תוך שמירה על מינימום נזק סביבתי, וזאת באמצעות רסס מבוקר המושג על ידי שימוש בכ-26,000 רסיסים ייחודיים. הרסס המבוקר מקנה לפצצה את היתרון המשמעותי על פני פצצות האוויר הסטנדרטיות בהפעלה בשטח פתוח. ה-MPR500 שנרכשה על ידי חיל האוויר הישראלי כבר הוכחה מבצעית.

התערוכה האווירית בסינגפור נערכת כל שנתיים ומושכת אליה עשרות אלפי מבקרים ומציגים ממדינות רבות, לאור השוק המתפתח בדרום מזרח אסיה. השנה צפויות לקחת חלק בתערוכה החברות הישראליות: אלביט, תע"א, תע"ש, רפאל, פלסן סאסא, אירו-מעוז, קנפית, MTC ו- ,Hydromechanical Engineering במסגרת הביתן שמקים סיב"ט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית