"לשמר את העליונות האווירית"

מפקד חיל האוויר התייחס למגמות בניית הכוח האווירי של מדינות המזרח התיכון וטען כי יש לעשות הכל כדי לשמר את היתרון של חיל האוויר הישראלי באזור
האלוף נחושתן

"תהליך של בניית כוח אווירי סביבנו, במזרח התיכון, הוא אחד מהנרחבים בעולם, לרבות רכש מטוסים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים. חלק מהתהליכים הללו מהווים אתגר לעליונות האווירית של צה"ל. נצטרך לשאוף קדימה כדי לשמור על העליונות הזו" – כך אמר אמר מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, בכנס החלל הבין-לאומי השביעי של משרד המדע והטכנולוגיה ומכון פישר.

נחושתן התייחס לדיווחים האחרונים כי סוריה רוכשת ציוד אווירי מתקדם, לצד ייצור עצמאי של אמצעי לחימה. האלוף נחושתן התייחס לכך ש"הטלטלה המתחוללת בעולם הערבי מביאה לחוסר וודאות לגבי עתיד המדינות הסובבות אותנו, ואיננו יודעים כיצד זה הולך להשפיע עלינו. בעקבות היחלשות המושלים מסביב, גדלה זליגת האמל"ח וישראל לא יכולה להישאר אדישה לכך. ארגוני הטרור מנצלים את הטלטלה על מנת לפעול נגדנו".

מפקד חיל האוויר הבהיר כי מבלי לשמור על היתרון של חיל האוויר – "נאבד את העליונות האווירית. היתרון שלנו איננו רק בטכנולוגיה אלא גם בתפיסה ובמימוש הטכנולוגיות בשדה הקרב". הוא התייחס, בין היתר, גם למערך הכטב"מים של חיל האוויר הנמצא בתאוצה משמעותית בשנים האחרונות וציין כי "כל אותן השקעות מוכיחות את עצמן בשדה הקרב".

במקביל תקף מפקד חיל האוויר את הניסיונות לקצץ בתקציב הביטחון וטען "הצבא היא נר לרגלנו ולא נוכל להשאיר צבא לא מאומן. דווקא בעת הזאת מול המגמות שהזכרתי קודם, צריך להשקיע בעתיד כדי שלא נמצא את עצמנו חלשים יותר". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית