"האונס בשייטת - אירוע חמור"

על רקע הפרסומים על הטרדה מינית של חייל בסטי"ל ואונס בבסיס השייטת, שיגר מפקד חיל הים אגרת חריגה בה כתב כי "מדובר במעשים חריגים וחמורים"
מפקד חיל הים האלוף רם רוטנברג (צילום: דו"צ)

בעקבות הפרסומים על אונס בבסיס השייטת והטרדה מינית ממנה סבלה חיילת ששירתה בסטי"ל, החליט מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, לשגר אגרת חריגה לכלל מפקדי וחיילי החיל, בו הוא מגנה את האירועים וקורא לשירות משותף ושוויוני בחיל הים. בנוסף הורה רוטנברג להוציא פקודה המבהירה את כללי הפלגת הנשים בכלי השיט של החיל.  

"בימים האחרונים פורסמו בכלי התקשורת השונים כתבות אודות שני אירועים חריגים שהתרחשו בחיל הים. הכתבה הראשונה עסקה באירוע בו הוטרדה מינית חיילת ששהתה בכלי שיט במסגרת תפקידה ובטענה כי בעקבות האירוע הוגבלה הפלגת נשים בכלי שיט. הכתבה השנייה עסקה במקרה בו עלה חשד לאונס שבוצע על ידי איש מילואים המשרת בתפקיד מפקדה בשייטת 13.

"כמפקד החיל אני מוצא לנכון לשתף אתכם בעובדה כי אני רואה באירועים מסוג אלו חמורים וחריגים, שלא עולים בקנה אחד עם ערכי הליבה המובילים את חיל הים, ואני סבור כי אנו כמשרתים בארגון מוביל בחברה נדרשים לגנות בכל תוקף אירועים מעין אלה.

"כפי שציינתי עם כניסתי לתפקיד - כבוד האדם, ערך השוויון והמוסריות ימשיכו לשמש נר לרגלנו וילוו אותנו בעשייתנו המבצעית. המשרתים בסדיר, במילואים, אזרחים עובדים צה"ל, נשים וגברים כאחד, מהווים את הבסיס ליסודות העוצמה ומרכיב האיכות בחיל הים. חיל הים מגייס נשים למגוון רחב של תפקידים ביניהם חובלות, מאמנות סימולטור, לוחמות "סנפיר", ימאיות ומנועניות בגוררות, בקריות שליטה, תפקידים בתחום המודיעין ובמערך הטכנו-לוגיסטי והמשא"ן, והן מהוות חלק אינטגראלי ומשמעותי מהעשייה החילית, כולל בתפקידים בכירים בחיל. השירות המשותף מחייב אותנו לאקלים יחידתי המאפשר פתיחות, סובלנות ומיצוי מיטבי של כח האדם בחיל".

"עם כניסתי לתפקיד הנחיתי כי הפלגת נשים בכלי שיט תתקיים בהתאם לתפקידן, אל מול הצורך המבצעי הקיים. בימים אלו תופץ פקודה המסבירה את הפלגת נשים בכלי שיט, וזאת תוך הקפדה על כללי השילוב הראוי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית