מרחיבים השת"פ בתכנית ה"חץ"

התע"א ובואינג חתמו על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בתכנית ה"חץ". "מדובר בהזדמנות עבור שתי החברות להרחיב את אחיזתן בשוק טילי ההגנה", אמר מנכ"ל התע"א
(צילום: התע"א)

התעשייה האווירית (תע"א) וחברת בואינג חתמו בסוף השבוע האחרון על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בנושא מערכת ההגנה מטילים "חץ 3". שתי החברות מציינות שיתוף פעולה פורה שנמשך כעשור.

"ההסכם החדש הוא הצעד החשוב הבא. מדובר בהזדמנות מפתח עבור שתי החברות לממש את יכולותיהן ולהרחיב את אחיזתן בשוק טילי ההגנה", אמר יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית. ההסכם האסטרטגי של תע"א ובואינג נועד לבחון ולפתח הזדמנויות חדשות בזירת טילי ההגנה. במהלך העשור האחרון, תע"א ובואינג שילבו מאמצים בפיתוח וייצור של מערכת טילי ה"חץ". לאחר פריסתה בישראל, הפכה המערכת לגורם חיוני בהגנתה האסטרטגית של המדינה בפני טילים, ובכך למעשה הייתה למערכת טילי ההגנה הראשונה בעולם בפעילות מבצעית לאומית.

"אנו שמחים לציין מאורע זה עם שותפתנו התע"א, ולהרחיב את ההסכם בינינו גם לשיתוף פעולה עתידי של יוזמות בתחום טילי ההגנה", אמר רוג'ר קרון (Roger Krone), נשיא חטיבת רשתות ומערכות חלל של בואינג. "תכנית ה'חץ' מדגימה את מחויבותה של בואינג לפיתוח שותפויות בינלאומיות בתחום זה ברחבי העולם".

התע"א היא הקבלן הראשי בפיתוח וייצור מערכת נשק חץ. יוזמתה ופיתוחה אפשרו את הכנסות של "חץ 2" לשימוש מבצעי בצה"ל, וכעת בשיתוף עם בואינג מפתחת תע"א את מערכת "חץ 3".

בטקס החגיגי, אותו אירח אורי סיני מנהל מפעל מל"ם של התע"א, השתתפו נציגים בכירים ממשרד הביטחון וביניהם תא"ל (מיל') אופיר שוהם - ראש המנהלת למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת), יאיר רמתי - ראש מנהלת חומה החדש במשרד הביטחון ובכירים רבים ומומחים מהתעשיות הביטחוניות. מאז שנת 2002 תכנית ה"חץ" היא מאמץ משותף בין הסוכנות האמריקאית להגנה נגד טילים ומנהלת חומה של משרד הביטחון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית