העולם אחראי להתגרענות איראן

העולם אחראי להתגרענות איראן

לא עובר יום בלי כתבה, ראיון, דעה, הערכות, סנקציות, מפגשי פסגה בין מנהיגים, והמתח עולה אצל כולם. הקו המנחה והמשותף מראה שרוב בעלי הדעה, לפחות בתקשורת, נגד תקיפה על ידי ישראל, אך זו לדעתם אופציה שצריכה להתקיים ובעדיפות אחרונה.

כאזרח מן השורה, שאינו מעודכן במודיעין ובתכניות הפעולה ובוודאי לא שותף להחלטות, הייתי רוצה להציג כמה תובנות שלא שמעתי כמותן מפי הדוברים עד היום. ראשית, אינני בעד תקיפה שתעשה רק על ידי ישראל. אך אם תתבצע אני בטוח שיגרם לאיראנים נזק משמעותי בדרכם לפצצה (זה לא זבנג וגמרנו כדוגמת הכור העיראקי, זו רכבת אווירית. ואולי מספר ימים...) והמחיר? גבוה מדי כנראה: תקיפה משולבת מעזה, לבנון, סוריה עם פוטנציאל גבוה להידרדרות למלחמה כוללת.

לכן, תקיפה איננה אופציה טובה בכל מקרה, אלא אם תעשה בהובלת האמריקאים, מה שלא נראה ריאלי כעת. אז מה נשאר לנו? לדעתי חובה וצריך להעביר את האחריות לתוצאות של ה"התגרענות האיראנית" לעולם. יש להודיע באופן רשמי לכל מדינות העולם את ההודעה הבאה, המתבססת על הודעתו של ראש הממשלה מהיום ומפרטת יותר:

 יש לנו את הזכות, החובה והיכולת למנוע השמדה נוספת של העם היהודי. ישראל רואה בחומרה רבה את הצטיידות האיראנים בנשק גרעיני ואת איומיה לפגוע בישראל. במידה והעולם החופשי לא ישכיל למנוע באופן סופי צעד זה, ישראל מודיעה ששימוש בנשק גרעיני נגדה יגרום בעקיפין גם להשמדת העם הפלשתיני החיי באזורנו, והשמדת העם האיראני על אדמתו. 

מהלך מסוג זה עלול בסבירות גבוהה לגרור את העולם כולו למלחמה גרעינית. ישראל מזהירה שעצם קיומו של נשק גרעיני מוכן לשימוש בידי מנהיגי איראן יאפשר לטהרן לאיים ואולי לכבוש את כווית, ערב הסעודית, בחריין, ואף עיראק, תוך איום משמעותי על מי שינסה לעצור מהלך שכזה.

השמדת יהודים כדוגמת השואה לא תוכל להתרחש בשנית מבלי שכל העולם המניח לצוררי איראן לאיים על עצם קיומנו ישלם על כך מחיר כבד. לכן, העולם החופשי נושא ויישא באחריות להתנהגות ומעשי מנהיגי איראן מרגע זה.

אינני מצפה שדברים מסוג אלה יצאו מפי מנהיגי היישוב, לכן התכוננו למלחמה, אם האמריקאים לא יצליחו לעצור את האיראנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית