"פרוטקטור" באורך 11 מטר

כלי השיט הבלתי מאויש החדש נמכר לגורם אזרחי, לטובת הגנה על אסדות קידוח
הגרסה הקצרה של הפרוטקטור (צילום: רפאל)

חברת רפאל השלימה פיתוח גרסה מוגדלת של כלי השיט הבלתי מאויש (כשב"מ) "פרוטקטור" (Protector). אורך הכלי החדש יהיה 11 מטר, לעומת 7-9 מטרים עד כה. ה"פרוטקטור" כבר משרת בחיל הים הישראלי מזה כארבע שנים.

בגרסה שכבר נמצאת בשירות מבצעי, מותקנים אמצעים אלקטרו-אופטיים, ותותח מיני-טייפון בקוטר של 7.62 מ"מ, שמאפשרים זיהוי מטרות חשודות ממרחק רב, וירי לעברן, מבלי לסכן ספינה מאוישת במגע עם סירות תופת. בין היתר, ה"פרוטקטור" משמש לבדיקת סירות דיג חשודות מול חופי רצועת עזה.

הגרסה המוגדלת של ה"פרוטקטור" אפשרית על ידי בניית פלטפורמה ימית יעודית או על ידי הסבת כלי שיט קיים לגרסה בלתי מאוישת. כלי השיט החדש מצויד בשני מנועים, לעומת מנוע אחד בגרסה הקיימת, הקצרה יותר. השימוש בשני מנועים מאפשר הגדלה של טווח השיט, המהירות ומשך השהייה המירבי בים. ניתן להציב על הכלי המוגדל מגוון רחב של אמצעי נשק או אמצעי ירי בלתי קטלניים לטובת משימות שיטור. רפאל עשויה לחשוף את ה"פרוטקטור" המוגדל כבר בקרוב.

לישראל דיפנס נודע כי לקוח אזרחי הזמין את הכלים הראשונים של ה"פרוטקטור" המוגדל. הלקוח הזמין פלטפורמות חדשות שמיוצרות בימים אלה על ידי רפאל, ואין מדובר מבחינתו בהסבה של כלי שיט קיימים. זירת הפעילות של הכלי החדש צפויה להיות במימי אחד האוקיאנוסים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית