ההשפלה האמריקנית הגיעה לשיאה

ההשפלה האמריקנית הגיעה לשיאה

הנשיא אובמה הרוויח ביושר את הזלזול שמפגינים כלפיו האיראנים. אלה הודיע כי ישלחו לו דגם מוקטן של מל"ט הריגול שנפל בשטחם לפני מספר שבועות. אחרי שהמל"ט נחת בשטח איראן מבלי שהאמריקנים השמידו אותו, ביקש אובמה בשידור טלוויזיה מאחמדיניג'אד להחזיר לו את המל"ט. כאן התחילה ההשפלה.

האיראני אמר שמתנות לא מחזירים וכעת הגיעה ההשפלה לשיאה כאשר טהרן הודיעה כי תשלח לבית הלבן צעצוע בשווי 4 דולר, דגם מוקטן של המל"ט. האמריקנים מוכיחים פעם אחר פעם בזמן האחרון, בקצב גובר והולך, כי אין להם מושג מה קורה מחוץ לארה"ב. הם לא מבינים מה קורה בסין. הם לא מבינים מה קורה בין ישראל לפלשתינים. הם לא מבינים מה קורה במצרים והם בוודאי לא מבינים מה קורה באיראן.

זה מוזר, שכן לרשות הנשיא אובמה עומדות כל זרועות הביון האמריקניות. אז חומרי גלם יש כנראה למכביר, אבל אין מי שיפיק מהם את המידע הרלבנטי. וכך ארה"ב ממשיכה להתייחס לאיראן בסלחנות. הסנקציות לא מדגדגות את טהרן. הצי האיראני מתגרה בספינות הצי החמישי וארה"ב יוצאת נלעגת מהעימות המתמשך הזה. למה כל זה נוגע לנו ? כי זה משאיר את ישראל לבדה מול האיום האיראני.

זו הסיבה שהרמטכ"ל האמריקני מגיע לכאן בקרוב. הוא ישמע הסברים על המצב בתכנית הגרעין האיראנית אבל בעיקר ישמיע בקשות שישראל לא תפעל לבדה. בנימין נתניהו ואהוד ברק יצטרכו להסביר לו שבעלת ברית כמו ארה"ב חייבת להוכיח שהיא כזו ולא רק במלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית