"האיטלקים יזכו במכרז חיה"א"

דיווח: חיל האוויר החליט להמליץ על רכש המטוס האיטלקי החדש להכשרה מתקדמת של הטייסים, ולא על מטוס ה-T-50 מקוריאה הדרומית
מטוס האמ-346 האיטלקי

מטוס האימונים הבא של חיל האוויר יהיה האמ-346 האיטלקי, כך מדווחים הבוקר כלי התקשורת בישראל. המטוס גבר על הטי-50 מתוצרת התעשייה האווירית של קוריאה הדרומית. על פי הדיווח החליט חיל האוויר לבחור במטוס הזה, ולהמליץ על רכישתו למטה הכללי.

עם זאת יש לציין כי ההמלצה לא בהכרח תתקבל על ידי משרד הביטחון. בין מכלול השיקולים שיכריעו, גם סוגיות של רכש גומלין. הדרום קוריאנים הציעו במסגרת העסקה רכש גומלין בסך 1.6 מיליארד דולר. 

עסקת הרכישה צפויה להתבצע במסגרת חוזה מיוחד מול חברה משותפת לתעשייה האווירית ולאלביט מערכות, שתרכוש את המטוסים ותתחזק אותם. המטוס ה-M-345, מיוצר על ידי החברה האיטלקית Alenia Aermacchi. המטוס תוכנן מראש כמתאים להכשרת טייסים לקראת טיסה במטוסי הקרב החדישים ביותר.

על פי הצהרות היצרנים, המטוס תוכנן כך שיוכל לשמש למשימות הדרכה בכמה שלבים של קורס טייס - בעלויות טיסה נמוכות. מטוס ה- M-346 מציג יכולת נסיקה גבוהה, ומערכת השליטה האוטומטית מאפשרת למטוס להישאר בשליטה מלאה בזוויות תקיפה של מעל 35 מעלות.

בנובמבר 2009 חיל האוויר האיטלקי חתם על חוזה לרכישת שישה מטוסים ראשונים של M-346, ובאחרונה התרסק מטוס מן הדגם החדש במהלך טיסה במפרץ הפרסי. המטוס החדש צפוי להחליץ את הסקייהוק המשמש כמטוס הדרכה לשלבים המתקדמים של הכשרת הטייסים, לאחר שירות ממושך בחיל האוויר, שהחל בשנות השישים של המאה הקודמת. דובר צה"ל מסר בתגובה לפרסום כי "חיל האוויר אינו מפרט את המלצותיו באמצעות אמצעי התקשורת".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית