"פק"ל חטיפות" בפיקוד מרכז

בצה"ל מבקשים להגביר את המאמץ למניעת חטיפת חיילים. "פק"ל" ובו הוראות לגבי משנה זהירות יחולק לכל החיילים המשרתים בגזרת פיקוד מרכז, ובמיוחד באיו"ש

"פק"ל חטיפות" בפיקוד מרכז

(אילוסטרציה: אתר צה"ל)

בקרוב יחולק "פק"ל חטיפות" לחיילים המשרתים בגזרת פיקוד המרכז ובעיקר אוגדת יהודה ושומרון, כשלב ראשון בטרם יוטמע ויחולק לכלל חיילי צה"ל. הפק"ל יימצא ברשותם של החיילים ויכלול הוראות קצרות ושימושיות, זאת כמאמץ הסברתי למניעת חטיפת חיילים.

מהלך זה, חלק מקמפיין נרחב שמוביל צה"ל בנושא, מבוסס על נתוני אגף המבצעים של צה"ל, המעידים על התעצמות החשש מפני חטיפות חיילים בעת האחרונה. את הפק"ל יידרשו החיילים לשאת בכיס בגדיהם באופן תדיר, יחד עם הפק"לים השונים המצויים ברשותם עד כה.

הפק"ל מזהיר את החיילים מפני נסיעה בלתי-חוקית בטרמפים, קורא להם לנהוג זהירות ולשמור על ערנות בהמתנה בתחנות הסעה בשעות מאוחרות, היכן להתיישב בנסיעה ברכב פרטי ונהלים נוספים שיימסרו לחיילים. כמו כן והחל מהחודש, יגבירו בחיל המשטרה הצבאית את תדירות מבצעי חטיפות הדמה ויבצעו אותם אחת לחודש, במקום אחת לשלושה חודשים. המבצעים יתקיימו בכל רחבי הארץ, כאשר על פי הערכות מצב ומיקוד ההתרעות יחליטו השוטרים היכן למקד את האכיפה בכל תקופה.

לטובת קיום המבצעים יקלוט החיל כלי רכב אזרחיים מסוגים שונים ובתחלופה גבוהה, כדי לדמות בצורה אמינה ככל האפשר התנהלות של ארגון טרור המנסה לחטוף חייל. "אסור שתהיה עוד חטיפה, ולכן אנחנו מרחיבים את העיסוק שלנו במניעתה", אמר קצין המשטרה הצבאית הראשי (הקמצ"ר), תא"ל מאיר אוחנה לאתר צה"ל. "יש לא מעט התרעות על כך, ואחרי השחרור של גלעד שליט ארגוני הטרור השונים הכריזו שיגבירו את ניסיונותיהם לחטוף חייל".

במקביל להגברת האכיפה, יחל הצבא להחמיר את הענישה כלפי חיילים שייתפסו בניסיון לעלות על טרמפ. אחת לחודש יועבר דוח ללשכות בכירים במטה הכללי, כמו גם לרמטכ"ל, עם פירוט השמות של החיילים שנתפסו ויחידותיהם. כך, מפקדי יחידות שיימצא שחייליהם נסעו בטרמפים בניגוד להוראות יזומנו לבירור.