התרגיל בוטל: עלינו לסמוך על עצמנו

התרגיל בוטל: עלינו לסמוך על עצמנו

התרגיל המשותף להגנה מפני טילים ותרחישים נוספים, בוטל כדי לא להגביר את המתח. אם היה צריך הוכחה נוספת לכך שארה"ב לא מבינה מה קורה באזורנו, קיבלנו אותה אתמול אחרי ההודעה על ביטול התרגיל הצבאי המשותף לה ולישראל.

אין כמעט ספק שההחלטה היתה אמריקנית. אין כמעט ספק שממשל אובמה לא רוצה "מהומות" כשנערכים לבחירות . איפה זה מותיר את ישראל? בדיוק באותו מקום כמו קודם. לבדה. כאשר ארה"ב הגדולה חוששת מכמה גנרלים איראניים מזוקנים עם כובעים מצחיקים המשמיעים איומים, ישראל בבעיה גדולה. ידענו את זה קודם אבל הנה קיבלנו עוד הוכחה ניצחת.

ישראל לא ממש מעניינת את ארה"ב במערכת השיקולים הכוללת שלה. אנחנו רק חלק קטן ממערכת שיקולים זו. במקום לערוך את התרגיל דווקא עכשיו, כדי להסביר לאיראנים מה צפוי להם אם הם יתחילו לשגר טילים לעבר ישראל , ההדגמה בוטלה ברגע האחרון מתוך עמדה של חשש ופחד. המעצמה הגדולה בעולם או אולי לשעבר, חוששת מהצל של עצמה. קוריאה הצפונית הבינה זאת. רוסיה הבינה זאת. ועכשיו גם איראן מבינה זאת.

מחירי הנפט עולים בכמה עשרות סנטים ובוושינגטון רועדים כמו עלה נידף. האיראנים מתגרים באמצעות סירות חמושות מהירות בצי האמריקני במפרץ הפרסי ואין תגובה אמריקנית. זה לא היה אמור לעניין אותנו, אבל זה בנפשנו כי כאן חלק ממנהיגינו סומכים עדיין על ארה"ב. אז הגיע זמן שנסמוך רק על עצמנו. הישועה לא תבוא משם.

יש לי הרושם שבירושלים, למרות ביטול התרגיל הצבאי המשותף, החלו להבין את זה וזו הסיבה מדוע כמה בכירים אמריקנים בדרך לכאן כדי למנוע פעולה ישראלית עצמאית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית