כך חוסל המדען האיראני

העיתון "הסנדיי טיימס" מתאר כיצד חולייה של סוכנים ישראלים חיסלה את מדען הגרעין האיראני בטהרן בשבוע שעבר. מקור ישראלי אמר כי "מדובר בצעד מקדים למתקפה, לא תחליף"
מכוניתו של רושן לאחר הפיצוץ (צילוםף אתר פארס)

"עבור הישראלים היה מדובר במשימת חיסול קלאסית", כך כותב העיתון הלונדוני "הסנדיי טיימס" בכתבה המתארת לפרטי פרטים את חיסולו של מדען הגרעין האיראני, מוסטפה אחמדי רושן, בשבוע שעבר בצפון טהרן.

רושן כיהן כסגן מנהל המתקן להעשרת אורניום בנתנז. כלי התקשורת באיראן מדווחים במקביל כי רושן נטל חלק גם בפיתוח תכנית הטילים של איראן. בכתבה נכתב כי "שעותיו האחרונות של מוסטפה אחמדי רושן כמו נלקחו מסרט ריגול".

על פי הנטען בכתבה מאחורי החיסול עמד המוסד הישראלי. מקור ישראלי המצוטט בכתבה אמר כי "מה שנראה בסרטי ריגול כמו מבצע פשוט, הוא תוצאה של עבודה קשה, חודשים ארוכים של איסוף מודיעין ואימון צוות. החיסול של מדעני הגרעין הם צעד מקדים למתקפה – ולא תחליף". לדבריו של הגורם המצוטט אין אישור ממקורות אחרים.

בדיווח בעיתון נכתב כי צעדיו של רושן תוצפתו על ידי קבוצות קטנות של סוכנים ישראלים באזור מגוריו ובכניסה למטה המודיעין האיראני במרכז טהרן. "ביום רביעי האחרון בשעה 08:00 בבוקר, תצפיתן ישראלי הודיע למפקד חוליית החיסול כי היעד יצא מביתו מלווה בשומר ראשו ונכנס למכונית, מדגם פז'ו 405.

"מפקד החולייה הודיע לסוכנים שחיכו עם אופנועים במקום מסתור – 'צאו לדרך'. "הסנדיי טיימס" כותב עוד כי בשעה 08:20 הסוכנים איתרו את מכוניתו של רושן ולאחר שווידאו כי הוא נמצא ברכב הצמידו למכונית פצצה מגנטית. מספר שניות לאחר מכן נשמע פיצוץ עז".

רושן נהרג במקום. שומר הראש, שגם נהג נפצע קשה ומת מאוחר יותר בבית החולים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית