נדחה התרגיל של ארה"ב וישראל

על פי הדיווח בגלי צה"ל אחת הסיבות לדחיה אפשרית במועד קיום התרגיל היא חוסר הרצון "לייצר כותרות מיותרות" בתקופה מתוחה. ממשרד הביטחון נמסר כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא
סוללת טילי פטריוט בתרגיל ג'וניפר קוברה (ארכיון: דו"צ)

ישראל וארה"ב החליטו ככל הנראה לדחות את מועד קיום התרגיל הצבאי המשותף הגדול שתוכנן להיערך בעוד מספר חודשים. בגלי צה"ל דיווחו כי בין משרד הביטחון וארה"ב מתנהל דיון בנוגע לקיומו של התרגיל. מדובר בתרגיל הביטחון נגד טילים המכונה “AC12” או "האתגר הרציני 12".

גורמים ביטחוניים טוענים שבין הסיבות לביטול אפשרי של התרגיל, החשש כי הוא ייצר "כותרות מיותרות" בתקופה מתוחה, וזאת על הרקע של המתיחות הגוברת עם איראן סביב סוגיית תכנית הגרעין שלה.

בנוסף, מסבירים, כי מדובר גם בסיבות תקציביות וכי תרגיל מסוג זה דורש מהמערכת השקעה רבה בהיבט הזמן וכוח האדם. בתרגיל המתוכנן היו אמורים לקחת חלק כ-5,000 חיילים מצבא ארה"ב וצה"ל. הוא אמור היה להיות הגדול ביותר בתולדות שיתוף הפעולה בין שני הצבאות.

בצה"ל הכחישו כי קיים קשר בין התרגיל למתח הגובר בין איראן לארצות המערב או לתמרון של צבא איראן ולעימות שלהם עם האמריקנים סביב מיצרי הורמוז. כמו כן, מסרו כי התרגיל תוכנן כבר זמן רב. ממשרד הביטחון נמסר כי הנושא מצוי בשיח בין ישראל לארה"ב, וטרם התקבלה החלטה בסוגיית התרגיל.

בתרגיל אמורים היו הכוחות לדמות מתקפת טילים בליסטיים ולתרגל את מערכות ההגנה נגד טילים של ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית