רמטכ"ל ארה"ב "לתיאום עמדות"

התחממות בגזרת איראן? הרמטכ"ל האמריקני מגיע לסבב שיחות בישראל על רקע המתיחות הגוברת בין איראן למערב בסוגיית תכנית הגרעין. בארה"ב דווח כי הצבא הורה להגביר האבטחה בבסיסיו במזרח התיכון מחשש לנקמה איראנית על חיסול המדען בטהרן
מרטין דמפסי

הרמטכ"ל האמריקני, מרטין דמפסי, יגיע לישראל בהמשך השבוע וצפוי לערוך סבב פגישות עם בכירי מערכת הביטחון, ביניהם שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ. העיתון "הארץ" מדווח כי דמפסי מגיע על מנת לתאם מהלכים עתידיים בסוגיית איראן, ועל מנת לדלות מידע לגבי הכוונות הישראליות לתקוף את מתקני הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית.

במקביל בסוף השבוע דווחו כלי התקשורת בארה"ב כי הפיקוד הבכיר של צבא ארה"ב הורה לאנשיו במזרח התיכון לתגבר את האבטחה בבסיסים, מחשש לנקמה איראנית בעקבות חיסול המדען הגרעיני הבכיר בטהרן.

המגזין האמריקני "טיים" ציטט גורמי מודיעין בכירים במערב שטענו כי החיסול האחרון הוא תוצאה של פעילות המוסד הישראלי. באיראן מאשימים את ישראל ואת ארה"ב כמי שעומדות מאחורי החיסול של סגן מנהל המפעל להעשרת אורניום בנתנז.

משרד הפנים בטהרן טוען כי יש בידיו מסמכים מהימנים המצביעים על כך שההתנקשות בוצעה במעורבות של גורמי אופוזיציה באיראן וסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, ה-CIA.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית