"המלחמה השקטה" מול איראן

על רקע חיסול מדען הגרעין אתמול בטהרן, אומר בכיר לשעבר במערכת הביטחון לעיתון "ניו יורק טיימס" כי "הקוקטייל של דיפלומטיה, סנקציות ופעולות חשאיות יכול לסייע למנוע מלחמה כוללת"
החיסול בטהרן (צילום: אתר פארס)

"ניהול מלחמה שקטה זוהי האסטרטגיה הנכונה, כל עוד יש לנו זמן", כך אומר בכיר לשעבר במערכת הביטחון שהתראיין לעיתון "ניו יורק טיימס". הדברים מגיעים על רקע החיסול אתמול בטהרן של מדען גרעיני בכיר, מוסטפה אחמדי רושן, סגן מנהל המתקן להעשרת אורניום בנתנז.

לדבריו, כיוון שהפעולות הללו מתבצעות בחשאי, אי הוודאות בנוגע למי אחראי להן יעילה. "לא מספיק לנחש. אתה לא יכול להוכיח אשמה, אז אתה לא יכול לנקום. במקרים בהם מאוד ברור מי אחראי למתקפה, העולם מתנהג בצורה מאוד שונה", הוא מוסיף.

הבכיר הישראלי סיפר עוד כי איראן השתמשה בעבר לא מעט באמצעי של התנקשויות כדי להשיג את מטרותיה. "בשנות ב-80 וה-90 של המאה הקודמת, איראן עמדה מאחורי לא מעט חיסולים של אנשי אופוזיציה במדינה. אפילו לאחרונה איראן הואשמה בניסיון לרצוח את שגריר סעודיה בארה"ב". משום כך איראן לא יכולה לבוא בטענות בנוגע לאירועים האחרונים שהתרחשו שם. "בערבית יש פתגם", אמר הבכיר לשעבר, "אם אתה יורה – אל תתלונן שיורים בך". 

לדבריו, החיסולים והפיצוצים המסתוריים שהתרחשו בשנתיים האחרונות באיראן הם חלק מאסטרטגיה מערבית למנוע מלחמה כוללת. "הקוקטייל של דיפלומטיה, סנקציות ופעולות חשאיות אולי יביא לנו משהו", אמר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית