תגובה לתקיפה איראנית חייבת להיות כחול-לבן

תגובה לתקיפה איראנית חייבת להיות כחול-לבן

האמריקנים מתחילים להתעורר. כמה אמירות של בכירים אמריקנים בוושינגטון וגם בתל אביב מעידות אולי על כך שהענק הרדום, ארה"ב, מתחיל להבין שמה שקורה באיראן הוא רציני מאוד ודיבורים לא יעשו את העבודה.

קיימות שתי אפשרויות: או שהנוכחות המסיבית של ארה"ב במפרץ הפרסי מול זו המקבילה של איראן תגרום לתקרית שתביא להסלמה, או שארה"ב תיזום מתקפה על אתרים איראניים הקשורים לתכנית הגרעין של מדינה זו. בשני התרחישים, ישראל חייבת להיות מוכנה לכך שהיא תיגרר פנימה לתוך המערבולת. האיראנים ירצו להגיב. הטילים שלהם לא מגיעים לארה"ב אז המטרה המיידית והברורה היא ישראל. וכאן הבעיה.

באירועים דומים בעבר, ארה"ב דרשה מישראל לא להגיב כל עוד היא עושה את העבודה. אסור שמצב כזה יקרה גם הפעם. אם האיראנים יהיו מספיק טיפשים כדי לתקוף את ישראל, הם חייבים לחטוף ומצה"ל. ישראל תצטרך כמובן לתאם את הפעילות עם ארה"ב מההיבט המבצעי, אבל התגובה חייבת להיות "כחול לבן".

אם טהרן תנסה לפגוע באוכלוסיה אזרחית רק מפני שהיא מסוגלת, איראן כולה צריכה להפוך למטרת שטח אחת גדולה. מי שמשגר טילים לעבר מרכזי אוכלוסיה אסור שתהיה כל מגבלה על התגובה. לישראל יש את כל הכלים לגרום לאיראן נזקים גדולים ונפגעים רבים. המכה חייבת להיות לכן מהירה וכואבת, כזו שתסביר כי ישראל לא מוכנה לספוג אפילו שעה, גם לא למען אינטרסים גלובליים אותם לכאורה מייצגת וושינגטון.

אם בישראל יצטרכו לשבת במקלטים וחדרים מוגנים אסור שאיראן תמשיך להתנהל בצורה נורמלית (אם התנהלותה כיום יכולה להיקרא כזו). אני מקווה שמנהיגינו, שלא מגלים בדרך כלל נחישות מול בעיות רציניות, יבינו שהפעם לא צריך לחכות לטיל השני. אחרי הראשון צריך צה"ל לשחרר את כל העוצמה שיש לו ואני מתכוון את כולה.

בדיוק בשביל זה הוא קיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית