חשד: העביר מידע לפעילי ימין

המשטרה הצבאית החוקרת עצרה לוחם בגדוד 890 של הצנחנים בחשד שהעביר מידע על היערכות כוחות הביטחון לפינוי מאחזים, למתפרעים בבסיס חטמ"ר אפרים
(אילוסטרציה: דובר צה"ל)

לוחם מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים נעצר בתחילת השבוע על ידי המשטרה הצבאית החוקרת בחשד שהעביר מידע על תנועות צה"ל ועל היערכות כוחות הביטחון לפינוי מאחזים, לפעילי ימין.

על פי החשד, החייל - המתגורר באחד מהיישובים בשומרון - היה בין אלה שמסרו מידע ל"חמ"ל המאחזים" המוזכר בכתב האישום שהוגש ביום ראשון האחרון נגד חמשת פעילי הימין שעמדו, לכאורה, מאחורי הפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים בחודש שעבר.

החמישה - עקיבא הכהן, בן 27 מיצהר, אלעד מאיר, בן 36 מיצהר, אפרים חייקין, בן 20 מירושלים, מאיר אטינגר, בן 20 מירושלים ודוד אליהו, בן 19 מירושלים – הואשמו באיסוף מידע בעל ערך צבאי, בדיווחים על תנועות הצבא באזור יהודה ושומרון, בקשירת קשר להתפרעות, בכניסה למקום צבאי ובהכשלת עובד ציבור.

לפי כתב האישום, "החל ממועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בשנת 2011, קשרו הנאשמים קשר לסכל באמצעים בלתי חוקיים ביצוע פינוי מאחזים באזור יהודה ושומרון שהממשלה תחליט לפנותם". לפי האישום, ביוני השנה פנה מאיר לחייקין, וביקש ממנו לתפעל מוקד טלפוני לדיווחים על כל תנועה "חשודה" של כוחות צה"ל והמשטרה ביהודה ושומרון ועל כוונותיהם לפנות מבנים ומאחזים. השניים העבירו דיווחים בנושא לאחרים, וקראו להם להגיע למקומות פינוי מיועדים.  

בהמשך החליטו הנאשמים להפעיל "חמ"ל מאחזים", כפי שכינו זאת, ורכשו טלפון סלולרי שאת מספרו הפיצו כדי שאנשים ידווחו על תנועות הצבא והמשטרה ועל כל מידע הקשור לפינוי מאחזים.  הנאשמים, כך נכתב, קיבלו דיווחים מאנשים ששימשו כתצפיתנים, עוקבים וסיירים.  

חלק מהדיווחים, נטען, התבססו על מידע שמסרו חיילים בשירות פעיל, מתוך בסיסי הצבא. הדיווחים כללו בין היתר מידע על פריסת כוחות צבא, החלפת סדרי כוחות בתעסוקה מבצעית, התנהלות מבצעית של הכוחות בשטח ומספרי יחידות וגדודים הפרוסים במרחב. את המידע קיבלו החמישה באמצעות מסרונים ושיחות בטלפונים הניידים שלהם.  

בין היתר התברר כי הנאשמים החזיקו בדירה גם עזרים מודיעיניים כמו תצלומי אוויר שסיווגם סודי ושכוללים קודים ומיפוי גאוגרפי של אזורים שונים במרחב אוגדת איו"ש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית