גרסה חדשה ומשופרת ל-K-POS

השיפורים במערכת מאפשרים שימוש במגוון רחב יותר של כוונות אופטיות ומנגנון דריכה אינטגראלי המבוסס על מנגנון דריכה של רוס"ר 16M

גרסה חדשה ומשופרת ל-K-POS

מערכת ה-KPOS המשופרת (צילום: פאב דיפנס)

ארבע שנים לאחר שהציגה לעולם את מערכת ה-K-POS שנועדה להקנות תכונות של תת-מקלע לאקדח, מוציאה לשוק חברת "פאב דיפנס" גרסה משופרת של המערכת, המבוססת על הפקת לקחים מהשימוש המבצעי של הגרסה הראשונה.

כזכור, מערכת ה-K-POS פותחה בשנת 2008 כמענה לדרישה של כוחות הביטחון הגרמניים. מערכת זו התאפיינה ברמת דיוק פגיעה גבוה המושג על ידי דפינת האקדח במסילות ו-5 נקודות אחיזה, עיצוב מודרני, מימדים קטנים המאפשרים הסלקה, משקל נמוך, אפשרות לשימוש במשתיק קול, תפעול פשוט, ביטחון בתנועה עם כדור בקנה, הרכבה פשוטה ומהירה ללא צורך בכלים מיוחדים וגוף מערכת עשוי אלומיניום 6061 T6 (מצופה באנודייז קשה) שמקנה למערכת חוזק גבוה, משקל נמוך ופיזור חום מהיר.

המערכת הותאמה לרוב הדגמים של אקדחי "Glock" (כולל דגמי "C") ולשני דגמים של אקדחי "Sig Sauer" ועד היום נמכרו מעל 10,000 יחידות בכל רחבי העולם ליחידות אכיפת חוק, יחידות צבאיות, גורמי ביטחון וקונים פרטיים בשווי של כ-6.5 מיליוני דולרים.

בנוסף לתכונות של המערכת הקיימת נוספו למערכת K-POS המשופרת התכונות הבאות: כל חלקי המערכת מורכבים על הגוף; מבנה המערכת מאפשר הרכבת הנשק ללא שימוש כלים מיוחדים ובחלקים נלווים; מנגנון דריכה אינטגראלי המבוסס על מנגנון דריכה של רוס"ר 16M; מסילות צד והמסילה העליונה (לאורך כל הגוף) הם חלק מגוף המערכת; קת משופרת; שיפור בתהליך הרכבת משתיקי קול ושינוי מימדים המאפשרים שימוש באקדח "Glock 18" במצב ירי אוטומטי.

השינויים במבנה המערכת המשופרת מאפשרים למשתמש שימוש במגוון רחב יותר של כוונות אופטיות, הפחתת כמות גזי הבעירה הנפלטים אל היורה והקשחת מבנה המערכת. עידו סלומון, מנהל השיווק והמכירות של "פאב דיפנס" אמר כי "המערכת המשופרת הינה כורח מבצעי הנובע מהפקת הלקחים שלנו מהשימוש המבצעי של המערכת הראשונה".