גנץ: צה"ל משקיע בתחום הסייבר

חברי ועדת החוץ והביטחון שמעו מהרמטכ"ל סקירה על הנעשה בתחום הסייבר, על רקע חשיפת פרטי כרטיסי האשראי של אלפי ישראלים בשבוע שעבר. הוא גם התייחס לנעשה בסוריה ואמר כי "אנו נערכים לקליטת פליטים עלאווים, במקרה של נפילת אסד"
הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, התייחס לאפשרות של מתקפת סייבר על תשתיות לאומיות בישראל במהלך סקירה בפני חברי ועדת החוץ והביטחון. בישיבה אמר גנץ כי "צה"ל משקיע בתחום. כרגע יש לצבא חלון הזדמנויות ויתרונות, הן באנשים איכותיים, והן בטכנולוגיה. הוא נמצא במצב מתקדם הן ביחס למדינה והן ביחס לעולם".

רק בשבוע שעבר נחשפו פרטיהם של אלפי ישראלים לאחר שהאקר סעודי הצליח לפרוץ למספר אתרים ישראלים ולהוציא מהם את פרטיהם האישיים, כולל מספרי כרטיסי אשראי של לקוחות חברות כרטיסי האשראי. בעקבות הפרשה, צפוי להתקיים גם בכנסת דיון מיוחד על מתקפות הסייבר כנגד ישראל.

חברי הוועדה גם שמעו מהרמטכ"ל סקירה בכל הנוגע לשינויים האזוריים העוברים על המזרח התיכון, בעקבות אירועי "האביב הערבי" והנעשה בסוריה. "חלק מההסדר האזורי יתייצב, וחלקו יעמוד בפני שינוי", אמר גנץ. הוא הוסיף כי "ביום שמשטר אסד יפול, הדבר צפוי להביא לפגיעה בעדה העלאווית. אנחנו נערכים לקליטת פליטים עלאווים ברמת הגולן" בישיבה התייחס הרמטכ"ל גם לסוגיית הקיצוץ בתקציב הביטחון ואמר כי "אעמוד בתוקף על כך שהאימונים והכשירות של צה"ל לא ייפגעו. מבחינתו זהו קו אדום".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית