הוגבר ייצור ה"דומינטור 2"

מדובר במל"ט גדול המבוסס על המטוס הדו מנועי די-42. מנכ"ל אירונאוטיקס: "כושר הנשיאה שלו והעובדה שהוא דו מנועי הם יתרונות מאוד בולטים"
מל"ט ה"דומינטור" (צילום: אירונאוטיקס)

קצב הייצור של המל"ט הגדול מדגם "דומינטור -2 אקס.פי" הוגבר ושמונה מערכות מצויות כרגע בשלבים שונים של הרכבה במתקני חברת "אירונאוטיקס" ביבנה. ה"דומינטור 2 אקס.פי" הוא דגם הייצוא של הכלי המוסב.

התצורה של ה"אקס.פי" הותאמה למגבלות של הסכם ה - MTCR המגביל את היצוא של טילים וכלי טיס בלתי מאוישים בעלי טווח גדול וכושר נשיאה גדול. ישראל לא חתומה על ההסכם אבל התחייבה לקבל את מגבלותיו.

ה"דומינטור-2" של אירונאוטיקס מבוסס על המטוס הדו מנועי די-42 של חברת "דיאמונד". ל"דומינטור-2" כושר שהיה באוויר של כ-28 שעות והוא מסוגל לשאת מטען במשקל של כ-300 ק"ג. גובה הטיסה המירבי הוא 30 אלף רגל. משקל ההמראה המרבי של הכלי המוסב הוא כ-2 טון.

חברת אירונאוטיקס טוענת כי ה"דומינטור 2" הוא המתחרה של המל"ט מדגם "הרון" של התעשייה האווירית ושל ה"פרדטור-בי" של חברת "ג'נרל אטומיקס". אבי לאומי, מנכ"ל חברת "ארונאוטיקס", אמר ל"ישראל דיפנס" כי הביקוש למל"ט הגדול עולה בהתמדה. "מדובר במטוס מאויש מרושיין שהוסב לפעילות לא מאוישת. כושר הנשיאה שלו והעובדה שהוא דו מנועי הם יתרונות מאוד בולטים", אמר לאומי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית