זה רשמי: יצחק ניסן פורש מתע"א

מנכ"ל התע"א הודיע כי יעזוב את תפקידו, לאחר שבע שנים, ב-31 באוקטובר 2012. הדברים מגיעים על רקע פרסום עסקת הענק החדשה של התע"א

זה רשמי: יצחק ניסן פורש מתע"א

יצחק ניסן (צילום: התע"א)

מנכ"ל התעשייה האווירית יצחק ניסן הודיע רשמית כי בכוונתו לסיים את תפקידו ב-31 באוקטובר 2012 וזאת לאחר שישלים 7 שנות כהונה. הודעה ברוח זו נמסרה על ידי המנכ"ל לדירקטוריון התעשייה האווירית בראשות דב בהרב. "בתקופה כהונתי כמנכ"ל", אומר ניסן, "עברה התע"א שינוי בתרבות החברה שהדגיש התנהלות עסקית, חדשנות ושמירת היתרון הטכנולוגי, תוך התמקדות בייזום פרויקטים מערכתיים רחבי היקף. התנהלות זו הביאה למהפך בתוצאות העסקיות של החברה".

ניסן הוסיף כי "חל שינוי מהותי בפרופיל כח האדם בחברה המשקף את הפיכתה של התע"א לחברת היי-טק מובילה בישראל. בתקופה זו קלטה החברה כ- 4000 עובדים חדשים מתוכם אחוז ניכר של מהנדסים ומדענים, כאשר במקביל מימנה ממשאביה פרישה מוקדמת של כ- 1600 עובדים. נפתחו שווקים חדשים לתע"א ולמדינת ישראל שהביאו להגברת ההתקשרויות והרחיבו את השוק המסורתי של החברה. דוגמה לכך היא עסקת ענק חדשה המביאה לגידול נוסף של הצבר".

בהתייחסו לעיסקה זו אמר ניסן: "היום נחתם חוזה רחב היקף עם מדינה באסיה בהיקף של כ- 1.1 מיליארד דולר. חוזה זה הינו תוצר של יזמות עסקית למימוש עסקאות ענק המאפשרות המשך צמיחת התע"א. החוזה הנוכחי ומספר חוזים דומים שנחתמו בעבר, הביאו את צבר ההזמנות של תע"א לשיא של כל הזמנים".

עוד הוסיף ניסן ואמר: "יש בי הרגשת סיפוק עצומה לנוכח הישגי התע"א וההזדמנות שניתנה לי לתרום שנים רבות לביצור בטחון ישראל וכלכלת המדינה. הצטרפתי לחברה מפוארת זו כמהנדס מתחיל ומלאתי שרשרת תפקידים ארוכה עד למינוי למנכ"ל התעשייה שהיא בעיני חוד החנית של התעשיות הביטחוניות בישראל."

יו"ר דירקטוריון התע"א דב בהרב אמר, "אני מלא הערכה לפועלו ותרומתו המשמעותיים של יצחק ניסן בתעשייה האווירית במשך כ-30 שנות שרות וכ-7 שנים כמנכ"ל. עשייה רבה זו – קידמה את החברה להישגיה הנוכחיים. אני מאחל לו הצלחה בדרכו המקצועית החדשה בה יבחר".