פרטים ראשונים על הסכם הפנסיה

יו"ר ארגון גימלאי צה"ל חושף פרטים ראשונים על פרטי הסכם הפשרה שהושג בין משרד הביטחון לאוצר, במטרה לסיים את השחיקה בפנסיה של גימלאי צה"ל
גימלאי צה"ל מפגינים (ארכיון: אתר צוות)

"אנו פועלים כדי שמקדמה ראשונה של הפנסיה המתוקנת תינתן לאנשי הקבע כבר במשכורת ינואר, שתשולם בפברואר", כך אומר יו"ר ארגון "צוות", ארגון גימלאי צה"ל, ד"ר ברוך לוי.

בראיון לעמיר רפפורט בתכנית "רצועת הביטחון" בגלי צה"ל הוא טוען כי ההסכם התקדימי, שהושג עם משרד הביטחון ומשרד האוצר יובא לאישור הכנסת בתוך שלושה חודשים. ההסכם הושג לאחר שנים בהן הפנסיה של אנשי הקבע נשחקה.

על פי לוי ההסכם יבוצע במספר פעימות, ובמסגרתו תוצמד הפנסיה של גימלאי צה"ל למדד. "אני מקווה שתוך שלוש עד ארבע שנים שכרם של כלל הגימלאים יגדל בכ-25 אחוזים", הוסיף לוי. בקשר לסוגיית היוון, במסגרתה כעשרת אלפים אנשי קבע חתמו על הסכם לקבל את הסכום בבת אחת ולא פרוס, אמר לוי כי תשלום ההיוון יבוטל כאשר איש הקבע יגיע לגיל 65, במקום 70 כפי שקבוע כיום בפנסיה. כמו כן לטענתו "כל מי שיש לו 15 שנות וותק בגימלאות יחזור לקבל שכר מלא ותשלום ההיוון יתבטל בגיל 65".

לוי הוסיף ואמר כי "אני יודע שיש הרבה סימני שאלה לגבי מהות ההסכם, אבל אני מקוווה שכאשר נצליח לסדר את המקדמה לשכר ינואר, תהיה תחושה שההסכם סוף סוף מתגשם. זוהי תולדה של מאבק של שנים", דברי יו"ר "צוות".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית