האם זהו מטוס החמקן מהדור השישי?

החברה חשפה שרטוט של מטוס הקרב המתקדם החדש, שעל פיתוחו היא עומלת. מדובר במטוס חמקן מהדור השישי, שפיתוחו יושלם ככל הנראה רק ב-2030

האם זהו מטוס החמקן מהדור השישי?

שרטוט המטוס (צילום: לוקהיד מרטין)

עד כה מקובל היה לחשוב כי מטוס הקרב החמקן מדגם F-35 שגם חיל האוויר רכש, יהיה מטוס הקרב המאויש האחרון. עתה הפתיעה חברת "לוקהיד מרטין" שפיתחה את ה-F-35, והודיעה כי היא מתכננת מטוס קרב מתקדם עוד יותר.

המטוס נחשף בקווים כלליים בשרטוט שהופיע בלוח השנה של החברה. מדובר במטוס שלכל המוקדם יפותח עד שנת 2030. ממה שנראה בשרטוט, מדובר במטוס בעל אף דומה לזה של מטוס ה-F-22 שייצורו הופסק לא מזמן. למטוס גם כנף מיוחדת וזנב שטוח כמעט.

המטוס יהיה מהיר מאוד מה שידרוש מנועים חדישים, יהיו לו תכונות חמקנות משופרות וגם יכולות תמרון מתקדמות ביותר. "לוקהיד מרטין" אמרה כי מדובר בתהליך פיתוח גדול מאוד ונראה כי מדובר גם בהשקעות ענק.

בדרך כלל רק אם חיל האוויר האמריקני מביע עניין במטוס מהדור השישי, יצרן מטוסים כגון "לוקהיד מרטין" או בואינג יתחילו בפרויקט כזה. כאמור כאן מדובר בפרטים כלליים לגמרי אבל הם נחשפו כדי לגרות סקרנות. מה שברור הוא שבמחלקת הפרויקטים המיוחדים של "לוקהיד מרטין" SKUNK WORKS יש כבר צוותים העובדים על תכנון של מטוס קרב מתקדם ביותר.