ההמלצות בנוגע לחטופים הוגשו

חברי ועדת שמגר, שבחנה דרכים לטיפול במקרים של חטיפות ישראלים, הגישו את המלצותיהם לשר הביטחון. השלושה ככל הנראה המליצו להקשיח את עמדת ישראל במגעים עתידיים
גלעד שליט לאחר חזרתו (צילום: דובר צה"ל)

נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר הגיש לשר הביטחון אהוד ברק את דו"ח ההמלצות הנוגעות לדרכי טיפול הממשלה במגעים מול ארגוני טרור באירוע של חטיפות ישראלים. השופט שמגר עמד בראש הוועדה שבה חברים האלוף (מיל') עמוס ירון ופרופ' אסא כשר. במעמד ההגשה אמר שר הביטחון כי "החייל גלעד שליט שב הביתה, והגיעה העת להסדיר את הטיפול בחיילים שבויים ונעדרים, ולעצור את המדרון החלקלק שבו אנחנו מוצאים את עצמנו עוד מעסקת ג'יבריל, כמו גם בעסקת טננבאום ובהחלפה של גלעד עצמו ". 

השלושה התבקשו לפני כארבע שנים לקבוע את הכללים בעקבות חטיפות שני חיילי צה"ל ללבנון - אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ומוקדם יותר חטיפתו של גלעד שליט לרצועת עזה. במשך חודשים ארוכים נמנעה הוועדה מלהגיש את הדו"ח, לבקשת הדרג המדיני, עד שתושלם עיסקת שליט.

לאחר שחרורו של החייל ערכו חברי הוועדה השלמות אחרונות וראיינו את המתווך המיוחד שמינה רה"מ בנימין נתניהו בעיסקה, איש המוסד דוד מידן. על פי פרסומים בכלי התקשורת הוועדה ככל הנראה תמליץ לשר הביטחון ולראש הממשלה להקשיח את עמדותיה בכל משא ומתן עתידי על שחרור חטופים.

אחרי קבלת הדו"ח ברק צפוי לקיים דיון בנושא עם ראש הממשלה, ואחר כך לקבוע אם לעגן את ההמלצות בחוק ואם לפרסם אותן, או להשאירן חסויות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית