הוצאות הביטחון-על חשבון המדינה

ההסכם, שייחתם בחודשים הקרובים, התגבש כפיצוי להסכם השמיים הפתוחים עם חברות תעופה באירופה, המאפשר לכל חברת תעופה אירופאית לטוס לישראל מכל נקודה באירופה ובתדירות שתבחר. על פי ההסדר, חברות התעופה יקבלו החזר של עד 80 אחוז מהוצאות הביטחון שלהן
בודק בטחוני בנתב"ג (ארכיון:AP)

חברות התעופה הישראליות יזכו לכיסוי מלא של הוצאות הביטחון שלהן וזאת כפיצוי להסכם השמיים הפתוחים שיאפשר לכל חברת תעופה אירופאית לטוס לישראל מכל נקודה באירופה ובכל תדירות שתבחר. ההסכם אמור להיחתם בחודשים הקרובים.

זו הפעם הראשונה שהמדינה תכסה במלואן הוצאות ביטחון של חברות מסחריות שנדרשות לשמור על רמת ביטחון הגבוהה ביותר בארץ ובחו"ל. מקור בכיר אמר כי היות והסכם השמיים הפתוחים עם אירופה "יוצר מציאות קשה מאוד" עבור חברות התעופה הישראליות, לא הייתה לממשלה ברירה.

הממשלה רוצה בהסכם שכן הוא תואם את מדיניות ההשתלבות באירופה בתחומים שונים. הממשלה החליטה בחודש שעבר על הגדלה מדורגת של שיעור השתתפות המדינה בנטל הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות.

לפי הסיכום תקבלנה החברות החזר של 65 אחוזים עבור הוצאות הביטחון בשנת 2011. השנה תגדל ההשתתפות ל-70 אחוזים . עם חתימת הסכם השמיים הפתוחים תגדל ההשתתפות ל-75 אחוזים ול-80 אחוזים עם תחילת יישומו.

המקור אמר כי יש החלטה עקרונית לכסות את כל הוצאות הביטחון של אל על, ארקיע וישראייר - כאשר מספר הטיסות מאירופה לישראל יגדל בצורה ניכרת על בסיס ההסכם החדש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית