בחינה עצמית

מבקר הפנים של התע"א אומר כי "ככל שהחברה או הארגון גדולים יותר ומורכבים יותר, כן ייטב שהמבקר הפנימי יבוא מתוך הארגון". הדברים נאמרו בעיון עיון במכון הטכנולוגי בחולון
יעקב נוס (צילום: התעשייה האווירית)

"ביקורת פנימית היא כלי ניהולי בידי הדירקטוריון וההנהלה. באמצעותה מתקבלות החלטות טובות ונכונות יותר העוזרות לשפר ביצועיה העסקיים של החברה" אמר יעקב נוס, סמנכ"ל ומבקר פנים של התעשייה האווירית ביום עיון של הפקולטה לניהול טכנולוגיה בנושא "סמכות ואחריות בניהול ארגונים, הלכה ...ולאחר מעשה ", שהתקיים במכון הטכנולוגי בחולון.

"ככל שהחברה או הארגון גדולים יותר ומורכבים יותר, כן ייטב שהמבקר הפנימי יבוא מתוך הארגון; ההנהלה חייבת להקצות משאבים לקיום ופעולה של ארגון ביקורת פנימי יעיל וחזק ובכך ישופר הניהול העסקי", הוא הוסיף.

עוד אמר יעקב נוס, כי "יושרה היא אחת התכונות העיקריות הנדרשות ממבקר הפנים. זאת בצד אובייקטיביות, שמירת סודיות ואי קיומם של ניגודי אינטרסים. מבקר פנים חייב להיות מקצוען, בעל ידע ויכולת כרייה של חומרי רקע הנוגעים לנושאים המבוקרים".

הוא הוסיף כי "דוחות הביקורת המופקים במסגרת עבודתו של מבקר הפנים, חייבים להסתמך על עובדות וראיות והכרה אינטימית של החברה אותה הם מבקרים. חברה טכנולוגית גדולה ומורכבת אינה דומה, מבחינת הביקורת הפנימית, לחברת ביטוח או לארגון בנקאי. ארגון הפועל בשוק המקומי אינו דומה לחברה מוטת ייצוא".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית