מדינה תחת מתקפות סייבר וטילים

שר הביטחון לשעבר שאול מופז מאמין כי בעתיד תיאלץ ישראל להתמודד בעיקר עם מתקפות סייבר וטילים. מופז הוסיף כי ארגוני המודיעים מפקחים על הרשתות החברתיות במטרה לדלות מידע על פעולות עתידיות
ח"כ שאול מופז

"איש מהמעריכים לא הצליחו להעריך נכונה את מה שהתרחש בשנת 2011 ולדעתי ייתכן וגם לא יוכלו להעריך נכונה את העתיד," כך אמר אמש שר הביטחון לשעבר ח"כ שאול מופז בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה.

לטענתו 2011 הייתה שנה מאוד משמעותית מבחינה פנימית וחיצונית עבור ישראל. הוא הוסיף כי יש להיערך בהתאם לקראת הבאות "הפעם הזו לא תהיה לנו הפריבילגיה של ההתראה המוקדמת, כפי שהיה לנו באינתיפאדה השנייה. יש צורך ביותר מקורות ושיתופי פעולה עם ארגונים זרים".

מופז התייחס גם לתחום הסייבר שהופך להיות זירת קרב מרכזית בשנים האחרונות. "ארגוני המודיעין חוקרים כיום את הרשתות החברתיות ובמלחמות הבאות ברור כי נתמודד עם מתקפות סייבר וטילים בעיקר".

באשר לאיראן, אמר מופז כי יש פרק זמן קצר מאוד בו ייקח לאיראן לעבור ממדינת סף למדינת בעלת יכולת גרעינית. "מדובר על פרק זמן של שנתיים", הוא אמר. מופז ביקש עם זאת להדגיש כי בכל הנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית של מתקני הגרעין האיראניים "יש לפעול בשיקול דעת ולא להיחפז לפעולות בעלות השלכות חמורות".

גם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן לקח חלק בפאנל ואמר כי "מה שהיהודים עושים משפיע על קבלת ההחלטות אצל היריב אבל אין לכך התייחסות בהערכת המודיעין". באשר לסוגיית התקיפה באיראן אמר דגן כי "צריך מדיניות ברורה. הכל תלוי מי המנהיג. עליו לשאול את השאלות. אצל מקבלי ההחלטות יש חובה לשאול את השאלות ולא להאציל את הסמכות על המעריך בלבד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית