רב חיל האוויר פרש מתוכנית שח"ר

הרב משה ראב"ד הודיע היום לראש אכ"א על התפטרותו מהמנהלת לשילוב חרדים בצה"ל, ככל הנראה בעקבות המהלכים האחרונים בצה"ל ביחס לשירות של חרדים

רב חיל האוויר פרש מתוכנית שח"ר

צילום: דו"צ

רב חיל האוויר, סא"ל הרב משה ראב"ד הודיע היום על התפטרותו מהמנהלת לשילוב חרדים בצה"ל (שח"ר), כך מפרסם היום האתר החרדי לדעת.נט. ההתפטרות באה ככל הנראה על רקע המהלכים האחרונים בצבא ביחס לאופי שירותם של החיילים החרדיים והחלטתו של הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שלא לאפשר לחיילים דתיים וחרדיים לצאת מהאולם בעת שירת נשים באירוע רשמי.

במכתב שהעביר הרב לראש אכ"א ולגורמים נוספים בצה"ל הוא כותב בין היתר "בחודשים האחרונים החליטו באכ"א לפתוח את כללי השירות של החיילים החרדיים לבדיקה ולעיון מחדש. הייתי שותף לדיונים אלו, והתעקשתי לשמור על מה שסוכם. בטיוטה האחרונה של הכללים החדשים, ראיתי שהושמטו סעיפים שנועדו לשמור על יראת השמיים של החיילים, וכן נוסף סעיף שמתיר פעילות שעלולה לפגוע ביראת השמיים. נכון, הדברים עדיין לא סוכמו ואף הובטח לי שידונו בהם שוב, אך במצב הנוכחי איני רואה את עצמי יכול להיות חלק מהנהלת התכנית בתפקיד רב ויועץ. אני מקווה שהאחראיים יקבלו החלטות שיעצבו את התוכנית כך שיתאפשר לאדם חרדי שהחליט לצאת לפרנסתו והתייעץ עם רבותיו להגיע לתוכנית שח"ר". יש לציין כי הבוקר נערך בתל אביב כינוס מטעם אכ"א לכ-700 חיילי שח"ר.

מדובר צה"ל נמסר: "רב חיל האוויר, הרב משה ראב"ד ביקש להסיר את אחריותו מפרויקט השח"ר בחיל. כפי שסוכם לפני מספר חודשים הוא עתיד לפרישה מצה"ל בקיץ 2012."

You might be interested also