מל"ט הרמס 900 ליבשת אמריקה

אלביט זכתה בחוזה לאספקת המל"ט למשרד ממשלתי של מדינה ביבשת אמריקה. שווי החוזה עומד על 50 מיליון דולרים
מל"ט מדגם "הרמס 900" (צילום: אלביט מערכות)

אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף כספי של כ- 50 מליון דולר לאספקת מטוסים ללא טייס מסוג הרמס 900 למשרד ממשלתי של מדינה ביבשת אמריקה. המטוסים ללא טייס (מל"טים) ישמשו למשימות אבטחה. הפרויקט יתבצע במהלך כשנה.

מערכות המל"ט יכללו גם תחנות שליטה קרקעיות, מטעדים אלקטרו-אופטיים מתקדמים מסוג ™DCoMPASS של החברה הבת אלאופ ומערכת תקשורת לווינים. מערכת התקשורת הלוויינית של המל"ט מאפשרת לו לשמור על קשר עם תחנת הקרקע מטווחים של עד כ-2,000 ק"מ במקום כ-300 ק"מ כרגיל. זה שיפור משמעותי ביותר.

מל"ט ההרמס 900 מתבסס על הניסיון המבצעי שצבר ההרמס 450. להרמס 900 מגוון יכולות מתקדמות וביניהן שהייה ארוכה, טיסה בגובה של עד 30 אלף רגל ויכולת לשאת מטענים גדולים. התצורה הייחודית של המל"ט מאפשרת לשאת מגוון מטע"דים, השונים בגודלם ובצורתם ולהחליף ביניהם במהירות על פי הצורך.

אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת כלים בלתי מאוישים באלביט מערכות אמר: "ההרמס 900 הולך ומבסס את מקומו כמערכת המל"ט המובילה למשימות מודיעין, אבטחת הגבולות והביטחון השוטף והשילוב בין מערך ההרמס 900 וההרמס 450 המופעלים מקרון שליטה אחד, מאפשר גמישות מבצעית וחיסכון בעלויות ללא צורך בהקמת תשתיות כפולות ותכניות אימון מיוחדות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית