פשרה על הפנסיה של גימלאי צה"ל

משרדי הביטחון והאוצר הגיעו לפשרה בנוגע לשחיקת גמלת גימלאי צה"ל. על פי ההסכם הפנסיה תוצמד למדד ויינתן פיצוי בעקבות השחיקה בשנים האחרונות
ד"ר ברוך לוי, יו"ר ארגון "צוות" (צילום: אתר "צוות")

משרד הביטחון ומשרד האוצר הגיעו במהלך הלילה (בין שני לשלישי) להסכם פשרה בעניין גמלאי צה"ל. בתום פגישה לילית, הסכימו הצדדים על הצמדת הפנסיה למדד ועל מתן פיצוי בעקבות השחיקה בשנים האחרונות.

בהודעה משותפת שפרסמו משרדי האוצר והביטחון נכתב כי "במוקד ההסכמה הצמדת הגמלה למדד, מתן פיצוי בגין השחיקה ומתווה לפריסת התשלומים אשר יבוצעו מיד עם השלמת הליכי החקיקה". בפגישה השתתפו סגן שר האוצר יצחק כהן, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי שני, ראש אכ"א אלוף אורנה ברביבאי, הממונה על השכר אילן לוין, וס' - ראש אגף תקציבים במשרד האוצר.

שר הביטחון ברך על ההסכם ואמר כי "ההסכם מביא לידי ביטוי את המחויבות הפיקודית והמוסרית שלי ושל הרמטכ"ל כלפי הגימלאים, ומכוח מחויבות זו הוריתי למנכ"ל משרד הביטחון לממן מחצית מעלות ביצוע ההסכם".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ מסר כי "גמלאי מערכת הביטחון וגמלאי המדינה ככלל היוו נדבך חשוב בהתפתחותה של מדינת ישראל לאורך השנים ואנו שמחים להגיע לקו הסיום בסוגיה חשובה זו. "סיכום זה מבטא את ההערכה הרבה של משרד האוצר צה"ל ומשרד הביטחון לתרומתם הרבה של גמלאי צה"ל לביטחון המדינה".

בארגון "צוות", ארגון גימלאי צה"ל, הודו למעורבים בהגעה להסכם "על הפעילות החשובה שלהם לסיום הנושא הטעון שנמשך זמן כה רב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית