תורג'מן-המזכיר הצבאי של ברק

סופית: תא"ל איציק תורג'מן הוא המזכיר הצבאי הבא של ברק. תורג'מן צפוי להחליף כבר בימים הקרובים את תא"ל מישל בן ברוך, שמונה לתפקיד בשנת 2009. תורג'מן מכהן כיום כראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה
תא"ל איציק תורג'מן (מימין) והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (צילום: דובר צה"ל)

תא"ל איציק תורג'מן מונה למזכירו הצבאי החדש של שר הביטחון אהוד ברק. תורג'מן יחליף בתפקיד, בימים הקרובים את תא"ל מישל בן ברוך, שמונה לתפקידו בשנת 2009.

תורג'מן נחשב לקצין מוערך מאוד והוא מילא בעבר תפקידים יוקרתיים רבים, לרבות מפקד חטיבת 401 וראש מחלקת מבצעים. כיום הוא מכהן בתפקיד ראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה.

את תפקיד, אגב החל תורג'מן רק לפני מספר חודשים. מינוי של תורג'מן צפוי להוביל לסבב מינויים נוסף בצמרת הצבאית בשל התפנות התפקיד. המזכיר צבאי לשר הביטחון הוא אחד החשובים בצמרת הצבאית. מדובר בעצם ביועץ מטעם הצבא שתפקידו לתאם בין ממלא התפקיד ובין הצבא, ולייעץ לשר בסוגיות של צבא וביטחון.

בחודשים הקרובים צפוי להתמנות גם מזכיר צבאי חדש לראש הממשלה נתניהו. כיום מכהן בתפקיד האלוף יוחנן לוקר מחיל האוויר. לוקר עצמו הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד מפקד חיל האוויר הבא. ההחלטה בנושא מתעכבת בינתיים, ויש האומרים כי היא מתעכבת על רקע עמדות המועמדים (לוקר והאלוף אמיר אשל) האפשרות של תקיפה צבאית באיראן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית